021-41454

محله های ایرانی نشین شهر مونترال کانادا

محله های ایرانی نشین شهر مونترال کانادا

محله های ایرانی نشین شهر مونترال

محله های ایرانی نشین مونترال

مرکز شهر یا Downtown :

این منطقه در واقع مرکز تجاری شهر مونترال  و همچنین استان کبک محسوب می شود. همچنین برخی از خیابان های بزرگ مثل شربروک و برخی مراکز مهم آموزشی مثل دانشگاه مک کین ودانشگاه کنکور دیا در این مرکز واقع شده است. در زیر مرکز شهر، شهر زیر زمینی ساخته شده است که در واقع از جاذبه های شهر مونترال به شمار می رود.

این بخش از شهر دارای مراکز بسیاری از قبیل موزه، دانشگاه، اداره، شرکت و رستوران می باشد.همچنین بسیاری از مرکز مسکونی و تجاری که در مرکز شهر قرار گرفته اند به قسمت شهر زیرزمینی راه دارند به طوری که ساکنین مرکز شهر بدون اینکه در هوای سرد بیرون بوند به راحتی می توانند با استفاده از مترو به محیط کار خود و یا خرید بروند و به انجام فعالیت های خود بپردازند.

مرکز شهر مونترال هم مثل سایر مراکز دنیا به دلیل بر خورداری از امکانات خاصی نظیر دسترسی به مراکز اداری، تجاری و آموزشی از شلوغی، ترافیک و مشکلاتی از این دست بی بهره نبوده است.

بیش از هر جایی اقامت در مرکز شهر مورد توجه و علاقه دانشجویان می باشد و هزینه زندگی در این بخش از شهر نسبت به سایر بخش های شهر پایین است، فقط اجاره بها نسبت به سایر بخش های شهر گران است. ولی واحد های آپارتمانی اینجا معمولا کوچکتر و قدیمی تر است.

اخیرا برج های مسکونی گران قیمت ومجلل که از امکانات واقعا استثنایی بر خوردارند نیز در این بخش در حال ساخت می باشد. (محله های ایرانی نشین شهر مونترال کانادا)

منطقه وست آیلند westisland :

وست آیلند بر خلاف نامش جزیره نیست شاید دلیل اطلاق نام جزیره به این بخش از شهر این باشد که وست آیلند هم از لحاظ مدل شهر سازی و هم از نظر بافت فرهنگی و جمعیتی باسایر قسمت های شهر تفاوتی اساسی دارد معمولا این اسم به مناطق و بخش های غربی شهر داده میشود قدمت مناطق این محدوده بسیار کمتر از سایر قسمت های شهر است.

حتی از عمر برخی مناطق کمتر از 50 سال می گذرد. زبان غالب در این منطقه انگلیسی بوده و بیش از 80 درصد مداررس انگلیسی زبان شهر مونترل در این منطقه قرار گرفته اند.

از نظرشهر سازی وست آیلند نسبت به سایر بخش های شهر مدرن تر بوده و تعداد خانه های مسکونی یک یا دو منطقه  در این منطقه زیاد است. وست آیلند متشکل از 13 منطقه است.

 

تراکم جمعیت و نکات کلیدی

تعداد مهاجران در تورنتو کانادا بسیار زیاد و بافت جمعیتی چند فرهنگی دارد و جمعیت آن روز به روز در حال افزایش است. ساکنین این منطقه اغلب خانواده هایی هستند که سال های اولیه اقامت خود را در مناطقی مثل مرکز شهر گذرانده ند و معمولا مدت بیشتری از اقامت آنها گذشته است و مالک خانه می باشند.

قیمت خانه در این منطقه زیاد است و ویژگی ها ی خانه های آن  از نظر وسعت و بزگی فضا متناسب با علایق و سلیقه ایرانی ها می باشد. در سا ل های اخیر جمعیت ایرانیهای مقیم وست آیلند افزایش چشم گیری داشته است. هر چند تعدادمراکزفرهنگی- آموزشی و تجاری وست آیلند اندک است اما فروشگاه اخوان که بزرگترین فروشگاه ایرانی مونترال است در وست آیلند هم شعبه دارد.

همچنین مدرسه ایرانی مونترال هم در شهر وست آیند قرار گرفته است. در سال های اخیر حمل و نقل عمومی در این منطقه گسترش یافته اما به طور کلی دسترسی این منطقه به مرکز شهر سخت تر بوده است چرا که هنوز مترو دراین بخش ساخته نشده، با این وجود آپارتمان های اجاره ای آن ارزانتر، تمیز تر و جدیدتر از مرکز شهر است.

اما به کسانی که تازه وارد این شهر می شوند توصیه می شود درمناطق نزدیک مرکز شهر اقامت بگیرند چرا که هم دسترسی آن ها به همه مراکز اداری-تجاری-آموزشی آسان خواهد بود و هم مشکل رفت و آمد و هزینه رفت و آمد نخواهند داشت؛ هر چند که ممکن است اجاره بها در بخش مرکزی بیشتر از سایر مناطق باشد.

 

خدمات یزدان گشت سفیران:

  • اخذ ویزا کانادا، آمریکا، انگلیس، شینگن + استرالیا
  • وقت سفارت کانادا، انگلیس، آمریکا، شینگن
  • پیکاپ ویزا کانادا، انگلیس و آمریکا
  • برگزاری تورهای خارجی از جمله کانادا، ایتالیا، ترکیه، ارمنستان، دبی و…
  • پذیرش تحصیلی ایتالیا و کانادا
  • رزرواسیون هتل و پرواز
  • مشاوره رایگان بصورت حضوری، تلفنی یا آنلاین در هر مورد از خدمات ذکر شده

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :