021-41454

ویزای ازدواج ایتالیا

ویزای ازدواج ایتالیا

ویزای ازدواج ایتالیا

در اکثر کشور های جهان این قانون پذیرفته شده است که در صورت ازدواج مابین زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند.

کشور ایتالیا از این این قائده مستثنی نمی باشد. لذا چنانچه یک شخص با یک ایتالیایی ازدواج کند میتواند جهت اخذ تابعیت اقدام کند.

همپنین در حقوق کشور ایران نیز به این موضوع اشاره شده است.برای مثال : در قانون مدنی قید شده هر زمان تبعه خارجی که با یک مرد ایرانی ازدواج کند ایرانی محسوب میشود.

در بعضی کشورها نظیر ایران آثار حقوقی جهت اخذ تابعیت در ازدواج با مرد یا زن آن کشور متفاوت است.

در مورد کشور ایتالیا، ازدواج با مرد یا زن آن قطعا منتهی به اخذ تابعیت می شود البته در صورتی که پرونده درست ارائه شود و دارای شاکله صحیح حقوقی باشد .

لازم به ذکر است در نظام حقوقی بعضی کشورها نظیر ایران ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد . برای مثال : در قانون مدنی ایران اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی حساب میشود . حال آنکه ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن اخذ تابعیت نیست.

ویزای ازدواج ایتالیا

تابعیت شهروندی ایتالیا با ازدواج و نکات آن

همچنین اینگونه است که در کشور ایتالیا که ازدواج با شخص ایتالیایی نیازمند در خواست برای اخذ تابعیت می باشد و تا شما در خواست و پرونده را ارائه نکنید تابعیت به شما ارائه نمی گردد.

برای اخذ اقامت کشور ایتالیا از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل نمایید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند تا بتوانند اقامت ایتالیا را اخذ نمایند.

بدیهی است اطلاعات حقوقی در خصوص ازدواج و شروط ضمن عقد ازدواج ، آثار ازدواج با افراد مقیم کشور ایتالیا ، طرح دعوی علیه زوج یا زوجه ، اخذ تابعیت یا اقامت در ایتالیا از طریق ازدواج دارای پیچیدگی ها و اصول حقوقی خود میباشد .

زمانیکه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج ایتالیا فراهم و آماده شد دو شخصی که قصد ازدواج دارند برای رفتن به سفارت اقدام میکنند.

باید گفت که ازدواج در ایتالیا دارای مراسم و شریفات خاص به خود می باشد، اعلان ازدواج و انجام ازدواج در کلیسا اجباری و الزامی است و برای اینکه ازدواج در ایتالیا حالت رسمی پیدا کند می بایستی که به صورت رسمی در کلیسا اتفاق بیفتد. اداره امور مدنی نمی تواند اعلان کلیسا را رد نماید حتی اگر آن فرد اقدام کننده به ازدواج اجازه اقامت معتبری نداشته باشد.

 

رسیدگی به پروسه کاری

افسری که ریپورت و گزارش به پلیس ارائه می کند می بایستی که شرایط فرد را به اداره پلیس ابلاغ نماید و پرونده برای آن شخص تشکیل شود به هر حال پلیس می بایستی اقدام کند به خارج کردن آن شخص از کشور حتی اگر ازدواج برای آنها صورت گرفته باشد یعنی به صورت کلی اگر فردی به طور مثال با ویزای توریستی وارد ایتالیا شود و در آن زمان با یکی از اتباع ایتالیا ازدواج رسمی نماید ازدواج آنها به صورت رسمی در اداره مور مدنی ایتالیا ثبت میشود  ولی فرد چون اجازه اقامت بلند مدت نداشته با پایان ویزای توریستی خود باید از کشور خارج شود و مجددا درخواست ورود به خاک ایتالیا را از کنسولگری سفارت ایتالیا در کشور خود بدهد.

ازدواج می بایست ظرف مدت ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلان سفارت یا اداره امور مدنی  به وقوع بپیوندد در غیر اینصورت فرد خارجی بعد از اینکه این مدت سپری گردد مجبور به ترک خاک ایتالیا است.

وقتی که دو نفر در ایتالیا با هم ازدواج کردند بعد از یک سال که از زندگی آن ها گذشت می توانند نسبت  به اخذ شهروندی ایتالیا اقدام های لازم  را به عمل آورند.

یزدان گشت سفیران، مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا – جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

لینک های مرتبط:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :