021-41454

قبرهای پازلی چیست

قبرهای پازلی چیست

قبرهای پازلی چیست »

چند سنگ قبر پازلی در جهان وجود دارد که باعث شگفتی محققان و بازدیدکنندگان شده است. سنگ قبر همسران «دکتر بین» در کانادا، از جمله آن‌ها است.

سنگ قبرهای پازلی شگفت‌‌انگیزی در نقاط مختلف این کره‌ی خاکی وجود دارد که هر کدام، تا مدت‌ها ذهن و فکر محققان و کارشناسان را هنگام رمزگشایی مشغول خود ساخته است. زمانی که این پزشک کانادایی، بنام دکتر «ساموئل بین» (Samuel Bean)، دو همسر نخست خود «هنریتا» و «سوزانا» را در فاصله ۲۰ ماه از یکدیگر از دست داد، تصمیم گرفت تا بهترین کار برای احترام گذاشتن به آن‌ها را انجام دهد. وی برای این کار، سنگ قبری به شکل پازل، طراحی و برای مزار آن‌ها انتخاب کرد. چرا که هر دو همسر وی، بازی پازل را بسیار دوست داشتند.

دکتر بین، همسران متوفای خود را در کنار یکدیگر، در «گورستان راش» (Rushes)، نزدیک منطقه «کراس هیل» (Crosshill)، در شهرستان «ولزلی» (Wellesley)، واقع در استان «انتاریو» (Ontario)، دفن کرد.

وی روی گور هر دو همسر خود، تنها یک سنگ قبر، قرار داد و روی آن پازلی ایجاد کرد. با این کار، مورخان دچار گیجی و سردرگمی شدند؛ چرا که تا ۸۰ سال پس از این اتفاق، رمزشناسان مشغول رمزگشایی این پازل بودند.

یک نسخه از سنگ قبر هنوز در گورستان راش باقی مانده است. این در حالی است که سنگ قبر اصلی، به شدت دچار فرسودگی شده است.

قبرهای پازلی چیستسرانجام در سال ۱۹۰۴ میلادی، زمانی که دکتر بین برای تعطیلات به «کوبا» سفر کرده بود، با قایق بادبانی‌اش در دریا غرق شد و این مسئله باعث شد تا راز سنگ قبری که رمزگرازی شده است، برای همیشه سر به مهر بماند.

معمای سنگ قبر پازلی برای نخستین مرتبه، توسط «جان ال هاموند» (John L. Hammond)، نگهبان گورستان، رمزگشایی و کشف شد.

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :