021-41454

غذاهای دبی

غذا های دبی

غذاهای دبی

غذاهای دبی

سفر در اصل  علاوه بر گشت و گذار آشنایی با تازه های هر کشور و ملیتی است . اطلاعات کلی دبی شامل اداب و رسوم وگویش گرفته تاحتی غذا و خورد وخوراک . هر کشوری یک طبع و یک سری خصوصیات منحصر به فرد دارد که شاید دوبی را بتوانیم یکی از مقاصد جهت امتحان تنوع و طعم غذاهای خاورمیانه و خلیج فارس،لبنانی. هندی. ایرانی و عربی معرفی کنیم .سالاد یکی ا زمهمترین وعده از غذا های دبی است.

نکته جالب توجه این است که خیلی از توریست های ایرانی در سفر به دنبال رستوران ایرانی و یا وعده غذایی ایرانی هستند از دید من سفر علاوه بر جذابیت های منطقه میتواند با تست غذا های جدید و تجربه انها جالب تر شود . از غذا های دبی   هوموس،مجبوس، اش آسارایا، گجیا، تبوله و مهلبیه است. در دبی پیدا کردن غذاهای خاص مشکل است. در مکان هایی بنام shawarmaکباب گوشت یا مرغ تازه ای که نان های گرد بصورت لایه ای پیچیده شده همراه سس سرو میشود و بسیار لذیذ است.

در رستوران هتل های 5 ستاره غذاهای دبی با تزیینات بسیار زیبا سرو میگردد منوی غذایی این رستورانها و محیط بسیار زیبای آن مهمانان خاص خود را میطلبد.

مسافران تور دبی باید بدانند کافی شاپ های  بسیار زیبا بعد از غروب بامحیطی آرام و دلنشین و چشم انداز زیبای دبی محیطی کاملا زیبا و رومانتیک برای خوردن غذا و نوشیدنی ایجاد میکند.

دبی  بدلیل مشرف بودن به خلیج همیشه فارس و دسترسی به گونه های مختلف ،ماهی یکی از اصلیترین غذاهای دبی با طبخ ها گوناگون میباشد.

.ماهی

 

ماهی دوستان میتوانند از انواع طبخ ماهی در دبی با ادویه جات فراوان و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنند که قیمت ان حدود 20تا 30 هزار تومان میباشد.

شترشکم پر

شترشکم پر

از غذاهای دبی که در کتاب گینس نیز به عنوان پر حجم ترین و بزرگترین غذاها ثبت شده میتوانیم شترشکم پر را نام یبریم که حتی عده ای این غذا را افسانه میدانندو نقدهای زیادی از ان شده این غذا فوق العاده لوکس و از چند لایه شامل تخم مرغ.ماهی. گوسفند.مرغ همراه با گوشت شتر میباشد به حالت سوخاری.

غذای دیگر الهارس است   ALHARES

الهریس

که تقریبا همان حلیم ایرانی است گندم و گوشت بره تازه و با نمک و شکر میل میشود با این حال به نظر من حلیم ایرانی خیلی لذیذ تر است.درهتل ها دبی انواع غذا ها با ملیت های مختلف طبخ میشود

از غذا های دبی فلافل

فلافل دبی

غذای محبوب اعراب است مخلوطی از سیب زمینی و مخلفات.فلافل در ایران هم طبخ میشود.

هوموس hummus

هوموس

غذای دیگر در فرهنگ خاورمینه است این غذا با نخود.روغن زیتون.ارده نمک وسیربا نان گرد که پیتا میگویند سرو میشود.

شاوارما  shawarma

شاوارما

 

غذای مورد علاقه خیلی از توریستهای دبی است مخلوطی ازگوشت بره و مرغ با سبزیجات و سیب زمینی سرخ شده. سس سیر و خیار شور. غذایی خیلی لذیذدر سراسر آسیا.

مجبوس

مجبوس

مجبوس،مخلوطی از گوشت لذیذ بره. گوجه فرنگی.برنج.غذایی بسیار پر ادویه و بسیار  لذیذ.

تبوله،

تبوله

سالاد معروف دبی میباشد مخلوطی از گوجه ،خیار،جعفری ریز شده به همراه سیر.روغن زیتون،آبلیمو و نمک

نان حارم ESH ASARYA

اش اسارایا

 

یا آش آسارا یاکیک پنیر و خامه است از دید بعضی توریستها طمع فوق العاده و دسر مشهور دبی میباشد.

از غذاهای دبی در اصل حکم دسر را دارد،مهالابیاغذایی از گلاب و پسته است که دسری خوشمزه و مورد علاقه تمام سنین میباشد .

هنگامی که بحث تور خارجی به میان میاد تست غذاهای مختلف و آشنایی با غذاها یکی از بهترین تفریحات است اما در سفارش زیاده روی نکنید،سعی کنید همه را در طول سفر تست کنید تا غذای مورد علاقه تان را پیدا کنید و طیف ذائقه‌ و چشاییتان را گسترش بدیدحتی غذاهای عجیب به امتحان کردنش میارزد غذاهای تایلند.غذاهای ترکیه و چین و… هر کدام طعم خاصی دارد که نشات گرفته از اب و هوا و شرایط و طبیعت هر کشوری است .

مانوشه

مانوشه یکی از محبوب ترین غذا هادر دبی است به عبارتی مانوشه نوعی پیتزا است

مانوشه، پیتزای محلی دبی، بهترین انتخاب برای آن دسته عشق گوشت ها است تا طعم متفاوتی از پیتزا را تجربه کنند.

این غذا از خمیر تازه ای که داخل آن با پنیر خوشمزه ی آکاوی، گیاهان معطر، گوشت  گوسفند و روغن زیتون پر شده است، درست می شود.

فته

فته یک غذای خوشمزه است این غذای سه لایه بهترین انتخاب برای عصرانه است.

در تهیه این غذا از نخود، ماست، روغن زیتون، سیر و نان برشته استفاده می شود.

نان ها در ظرفی به همراه ماست و نخود قرار می گیرند و کمی نرم می شوند.بهتر است این غذا را با جعفری، دانه کاج بو داده و پاپریکا امتحان کنید.

کلاج

کلاج، نان پر شده با پنیر هالومی است که به صورت ذغالی پخته می شود و یکی از بهترین اسنک هایی است که می توانید در سفرتان به دبی امتحان کنید. بهتر است این غذا را به صورت داغ و به همراه کمی پودر قند نوش جان کنید.

کنافه

کنافه یک شیرینی چسبنده است که از نوعی پنیر کش دار و شیرین درست می شود و با شربت گل رز و خلال پسته سرو می شود. کنافه از شیرینی های معروف و سنتی دبی است که بهتر است در سفرتان به این شهر تجربه ی طعم بی نظیر آن را از دست ندهید.

هر ساله تعداد زیادی توریست به دلایل مختلف یا سفر توریستی و سیاحتی، برای مصاحبه سفارت امریکا و وقت سفارت امریکا در دبی یا پیکاپ ویزا خود یا سفر های کاری و تجاری به دبی سفر میکنند.

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران بعنوان مجری مستقیم تورهای گردشگری  کشور امارات دبی ویژه زمستان 94 و نوروز ۹۵ ، بهترین امکانات رفاهی تور شما را  فراهم نموده و لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

برای اطلاعات،هزینه ها و رزرو  تور های دبی  کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :