021-41454

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

در این مطلب به معرفی برخی از فرودگاه ها عجیب و فرودگاه ها جالب در دنیا می پردازیم.

فرودگاه بین المللی هیلتون – آمریکا

فرودگاه بین المللی هیلتون

این فرودگاه در نگاه اول تفاوت چندانی با سایر فرودگاه ها معمولی دیگر ندارد اما اگر دقت کنید در وسط باند این فرودگاه 2 تخته سنگ را مشاهده می کنید و جالبتر از آن این دو تخته سنگ قبر یک زوجی بوده است که زمین های این فرودگاه متعلق به آن ها بوده و پس از مرگشان و پس از ساخت این فرودگاه ، جسد آن ها را انتقال دادند اما این دو سنگ قبر را بعنوان یادبود در وسط باند این فرودگاه به حال خود گذاشته این!

 

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا

فرودگاه بین المللی پرینسس جولیانا

یکی دیگر از عجیب ترین فرودگاه ها جهان ، این فرودگاه بوده که قسمت انتهایی یکی از باند های آن مختوم به ساحلی عمومی و شلوغ است ، و هواپیمای در حال فرود یا تیک آف با ارتفاعی 10 الی 20 متری از رو سر مردم در حال تفریح در این ساحل عبو می کند! خوشبختانه تا بحال حادثه شدیدی در این بخشِ فرودگاه رخ نداده است و تنها یک بار شخصی در آن ساحل از شدت موتور یک جت به پشت پرتاب شد و دچار جراحاتی سطحی گردید.

 

فرودگاه گیسبورن

فرودگاه گیسبورن

این فرودگاه که دارای وسعتی محدود است در کشور یوزیلند واقع می باشد که شامل یک باند بزرگ ،  2 باند کوچک و یک مسیر قطار می شود ، حال کارکنان برج مراقبت فرودگاه باید همواره زمان گذر قطارها و فرود و برخاست هواپیما ها را با دقت و ظرافت کامل تنظیم نمایند تا حادثه‌ ای رخ ندهد!

 

فرودگاه جبل‌الطارق

فرودگاه جبل‌الطارق

اگر بخواهیم استاندارد جهانی را در ساخت فرودگاه در نظر بگیریم ، معمولا فرودگاه ها خارج از شهر یا در محلی بدور از سکنه ، مردم و ساختمان های مسکونی ساخته می گردد اما این فرودگاه در وسط خیابانی بزرگ و نزدیک به ساختمان های مسکونی قرار دارد. در طول روز این خیابان برای مدت‌های طولانی بسته می‌شود تا هواپیماهای مختلف بتوانند فرود آیند یا از باند پرواز کنند.جبل الطارق در بخش جنوبی اسپانیا قرار دارد اما همچنان بین مالکیت این منطقه توسط انگلیس یا اسپانیا اختلاف نظر وجود دارد.

فرودگاه قطب جنوب

فرودگاه قطب جنوب

اکثر فرودها و پرواز در آمدن هواپیماها توسط خلبانان در شرایط جوی نا مناسب و بخصوص یخ بندان و برف کنسل می گردد اما در قطب جنوب قضیه فرق دارد و چون گاها نیاز به انتقال تجهیزات خاص برای محققان در این منطقه الزام دارد ، فرود و برخاست در این فرودگاه به ناچار انجام می گردد ، البته استفاده از این فرودگاه در فصل گرما بدلیل نازک شدن قطر یخ ، امکان پذیر نیست.

فرودگاه کورشول

فرودگاه کورشول

فرودگاه کورشول در شهر کورشول فرانسه و در ارتفاع 2008 متری از سطح دریا قرار دارد و جالب آنجاست که بر خلاف استاندارد ها ، باند این فرودگاه ناهموار بوده و تنها 545 متر طول دارد.

فرودگاه بین المللی کانزای

فرودگاه بین المللی کانزای

این فرودگاه یکی دیگر از عجیب ترین فرودگاه ها جهان می باشد که در کشور ژاپن واقع است.از آنجا که ژاپن بعنوان یک کشور فوق مدرن و پر جمعیت دارای وسعت کوچکی است و به دنبال آن زمین های این کشور ارزش خاص خودشون را پیدا می کنند ، پس ساخت یک جزیره مصنوعی برای احداث یک فرودگاه بر آن کاری هوشمندانه بنظر می رسد.این فرودگاه در شهر اوساکا قرار داشته که فرودگاه اصلی این شهر است.ساخت این جزیره بمدت 7 سال و از سال 1987 تا 1994 با بودجه بیشتر از بیست میلیارد دلار بطول انجامید.

مطلب مرتبط:

بدترین فرودگاه های جهان در ۲۰۱۵

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :