021-41454

شهر فجیره دبی

شهر فجیره دبی

شهر فجیره دبی

شهر فجیره دبی

فجیره یکی از امارات هفتگانه دولت امارات متحده عربی است. مساحت این شهر در حدود ۶۰۰ کیلومتر متر مربع است این شهر یکی از شهرهای زیبای ساحلی امارات است که در کرانه دریای عمان  و در پایه سلسله کوه حجر واقع شده‌ است.

به دلیل وجود دو شهر دیگر به همین نام دبا و فجیره وبرای تمیز از همدیگر نام شهر جدید دبا الفجیره است. شهر دباالفجیره  به دو قسمت دبا الریف الشرقی و دبا الریف الغربی تقسیم می‌شود. در این شهر به علت وجود آب شیرین درختان مرکبات و میوه‌های گوناگون و باغ‌های میوه مختلف وجود دارد. درختان میوه مانند: سیب، هلو، انار، پرتقال، نارنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین، نارنج، بالنگ، نخل، موز باضافه خربزه، هندوانه، خیار و سبزیجات را داراست.

همچنین وجود درختان کوهستانی مانند: سلم، سمر، کنار  کور کرت  است بر زیبایی شهر افزوده‌ است. مردم این شهر ها غیر از کار کشاورزی و ماهی گیری به دامپروی و دامداری نیز اشتغال دارند. در کوه‌های شهر دبا و الفجیره و دباالفجیره  چشمه‌های آب روان و شیرین وجود دارد پناه گاه زنبورعسل که در طبیعت کوه‌ها ایجاد شده‌است.

این پناه گاه از جانب متخصصین وپرورش دهندگان زنبور عسل برای تهیه عسل ساخته شده‌ که سالیانه مقدار قابل توجهی عسل تولید می‌کنند.

روستا های فجیره : غرفه دبا الفجیره سیجی بدیه شرم شوکه اوحله فرفار مدوک قدفع

 

جاذبه های توریستی شهر فجیره دبی

 

مسجد بدیه

مسجد بدیه  مسجدی تاریخی در شهر فجیره واقع شده‌است. این مسجد تاریخی در جنوب شرقی روستای بدیه  واقع شده أست. مسجد در کنار جاده اصلی روستا واقع می‌باشد

 

قلعه فجیره

یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است که سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران از مناطق داخل و خارج امارات به سویش می‌شتابند. این قلعه در سال ۱۶۷۰ میلادی بنیادگذاری شده‌است در این دژ  بطور شبانه‌روزی نگهبانانی در این برج‌ها کشیک می‌داده اند

نمایشگاه عرب هلث دبی

نمایشگاه طلا و جواهر دبی

تور دبی

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :