021-41454

شهر آسپندوس آنتالیا

شهر آسپندوس آنتالیا

شهر آسپندوس آنتالیا »

شهر آسپندوس آنتالیا

شهر آسپندوس آنتالیا

آسپندوس که به لاتین Aspendos نوشته می شود یک شهر تاریخی و از جمله جاذبه های گردشگری در تور آنتالیا می باشد که در 40 کیلومتری شهر آنتالیا واقع گردیده است و مهمترین و در واقع اصل توریست خیز بودن این شهر ، آمفی تئاتر باستانی آن است که از مهمترین بناها تاریخی ترکیه و همچنین از مهمترین آمفی تئاترهای روباز دنیا می باشد.

تاریخچه شهر آسپندوس آنتالیا

طبق نقل هایی افسانه ای گویند که شهر آسپندوس توسط یک سری از مهاجران آرگوسی بوجود آمد و آسپندوس یکی از اولین شهر ها در کل دنیا بوده که سیستم ضرب بر روی سکه ها را با نام خود ایجاد نمود بطوریکه تاریخ نخستین سکه های ضرب شده در اسپندوس به حدودای 4 یا 5 قرن قبل از میلاد باز می گردد. این شهر هرگز از نظر سیاسی قدرت چندانی نداشته است و این را هم باید گفت که در سال 546 قبل از میلاد شهر آسپندوس تحت سلطه ایران بوده است.همانند بسیاری دیگر از شهر ها ، شکوفایی و تمدن در این شهر از قرن دوم و سوم بعد از میلاد شروع گردید و در آن زمان معمارانی شروع به بنا ساختن آثار و بناها تاریخی بسیار با ارزشی نموده اند که امروزه نیز در این شهر وجود دارند. همچنین بغیر از جنبه های تاریخی ، از نظر طبیعت باید گفت که شهر آسپندوس دارای دشت ها و خاک بسیار حاصلخیزی است و دارای جنگل های بسیار انبوه و بزرگی می باشد و دارای تنوع گیاهی عالی ای است و یکی از مهمترین درخت های طبیعت این شهر درخت های لیمو است که از چوب آن ها در ساخت مبلمان و مجسمه استفاده می گردید. از نظر اقتصادی نیز اقتصاد اصلی و یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر پرورش اسب هایی در سطح وسیع و هم چنین کشت وسیع انگور و تهیه می و شراب از آن ها بوده است.

سالن تئاتر آسپندوس در شهر آسپندوس آنتالیا

در مسیر بزرگراه آنتالیا و در حوالی پایان راه ، شما با یکی از با شکوه ترین و مهمترین بناها تاریخی و آمفی تئاتر های دنیا مواجه می شوید که بوضوح عظمت آن از همانجا نیز مشخص می باشد. شهر آسپندوس در آنتالیا در مقابل دو تپه ساخته گردیده و از تمام ساختمان های این شهر ، سالن تئاتر آسپندوس قابل مشاهده است و بسیار مجذوب کننده! بنای این تئاتر نشان دهنده سنت معماری به سبک یونانی می باشد. تئاتر واقع در آسپندوس یکی از بهترین نمونه ها از سالن ها آمفی تئاتر باقی مانده مانده از دوره رومیان می باشد که در قرن دوم میلادی بنا گردیده است.

شکل و معماری بنای تئاتر آسپندوس به صورت نیم دایره می باشد و دارای دو راهروی شیبدار بسیار عظیم می باشد و راه پله های این سالن تئاتر به طرزی طراحی گردیده اند تا امکان دسترسی توریست ها به جایگاه دلخواه خود را بدون کمترین دردسر فراهم می کند. در داخل تئاتر آسپندوس تالاری با تعدا پنجاه و نه طاق قوسی شکل  وجود دارد.

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور آنتالیا

مطالب مرتبط

هتل برج العرب دبی امارات,امکانات هتل برج العرب دبی امارات,تصاویر هتل برج العرب دبی امارات,اطلاعات هتل برج العرب دبی امارات

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :