021-41454

زبان های رایج در ایتالیا

زبان های رایج در ایتالیا

زبان های رایج در ایتالیا

اگرچه زبان ایتالیایی زبان رسمی کشور ایتالیا می باشد اما زبان های رایج در ایتالیا تعدد دارند و جالب تر آنکه از نظر تعداد گویشگر نیز آن زبان ها کم نیستند.اما خب از آنجا که اکثر ایتالیایی ها رومی تبار هستند بنابراین زبان های رایج در ایتالیا همگی شان از شاخه های زبان رومی بشمار می روند.این زبان ها حالت نیمه رسمی دارند و گاهی هم محلی اند و البته باید گفت که اکثر این زبان ها در مرز انقراض قرار دارند (مانند زبان ایتالیایی-یهودی که امروزه تنها 200 نفر گویشور دارد) و باید گفت که آغاز دوره مرگ تدریجی این زبان ها وگویش ها به دوره حکومت فاشیسم بر ایتالیا بر می گردد.زبان رسمی این کشور یعنی زبان ایتالیایی از سال 1861 تا به امروز زبان رسمی مردم این کشور می باشد.

زبان های رایج در ایتالیا »

فرنسوی : در ایالت وال له و در شمال غربی این کشور رایج می باشد آن هم به دلیل داشتن مرز با کشور فرانسه که د طول زمان مردم با آن آشنا شده اند.

آلمانی : ایالت تیرول جنوبی در ایتالیا که ایالتی خود مختار می باشد دارای زبان رسمی آلمانی می باشد.این منطقه در شمال کشور ایتالیا واقع می باشد و البته در قسمت هایی از ایالت بولتزانو  بدلیل داشتن مرز مشترک با کشور اتریش آن ها نیز آلمانی صحبت می کنند.

پیدمونتی: این زبان منطقه پیدمونت ایتالیا رایج می باشد و بیشتر از دو میلیون نفر از مردم ایتالیا به این زبان صحبت می کنند.

اسلوونیایی: بدلیل همسایه بودن شهر های گوریتزیا و تریسته در ایتالیا ، اهالی آن با زبان کشور اسلوونی آشنایی دارند.

ونیزی: یک گویش و زبان کهن در شهر ونیز ایتالیا می باشد . این کویش جزئی زبان ها رومی محسوب می گردد و در این کشور تقریبا 2 میلیون نفر از اهالی منطقه شهر ونیز و مناطق مجاور آن به این زبان صحبت می نمایند.البته باید گفت که این زبان در اسلوونی نیز رایج می باشد.

لومباردی: این زبان نیز در شمال ایتالیا و بیشتر در مناطقی که با کشور سوئیس مرز مشترک دارند رایج است و در ایتالیا بیشتر از 3 میلیون نفر هستند که به آن صحبت می کنند.

توسکانی: زبان رایج در منطقه توسکانی کشور ایتالیا می باشد که گاهی جزدئی از گویش و زبان ایتالیایی نیز محسوب می گردد و در ایتالیا حدود 3 میلیون نفر هستند که به آن صحبت می کنند.

لیگوری: این زبان در مناطق شمالی ایتالیا و به خصوص شهر جنوا رایج می باشد و بیشتر از یک میلیون مردم در ایتالیا به آن صحبت می کنند و از گویش ها مهم در این کشور است .

ساساری: این زبان در ساردینیا که منطقه ای خودمختار است رایج است و البته تنها 125 هزار نفر به آن صحبت می کنند .

ناپلی: این زبان در منطقه جنوب کشور ایتالیا رایج می باشد و بخصوص در پالرمو و ناپولی بطوریکه در آن منطقه بیشتر از 6 میلیون نفر گویشور دارد و در واقع زبان جنوب ایتالیا گویشی از این زبان می باشد و زبان ایتالیایی نمی باشد.

اطلاعات تور ایتالیا و خدمات وقت سفارت ایتالیا

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا

__________________

برای دریافت خدمات وقت سفارت ایتالیا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران کلیک نمایید

شماره تماس : 41454 – 021

مطالب مرتبط

یکی از کلاهبرداری های رایج در ارمنستان همین است ، اخذ پاسپورت به ازای پرداخت وجه ! دوستان این رو بدونید که حتی با یک میلیارد تومن هم نمیتونید پاسپورت ارمنستان رو بگیرین چرا که دریافت پاسپورت ارمنستان اصلا در هیچ حالتی به ازای پرداخت وجه نیست اما این نوع کلاه برداری خیلی برای افراد نا آگاه ساده و منطقی بنظر میرسد و ...

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :