021-41454

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه و جهان

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه »

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه

برای مسافران و توریست ها در کنار همه دغدغه ها و مسائل مد نظرشون در طول تفریحشان ، همواره درباره امنیت شهر مقصد در ذهنشان سوال پیش می آید و ما در اینجا رتبه برخی شهر ها و البته با تمرکز بیشتر بر شهر ها کشور های آسیایی را خدمت شما مخاطبان عزیز یزدان گشت سفیران اعلام نموده ایم.

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه و جهان

اطلاعات در این مطلب از سوی واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) و جدیدترین گزارش این سازمانمی باشد.این واحد در تازه ترین گزارش  و آمار خود فهرستی جدید را از نظر شاخص های امنیتی مختلفی را برای شهر ها در سال 2015 ارائه نمود.در این رتبه بندی معیار هایی نظیر امنیت دیجیتالی ، تامین اجتماعی ، امنیت شخصی ، امنیت زیرساخت ها و واکنش پلیس مد نظر هستند و باید در همین ابتدا بگوییم که شهر توکیو ژاپن در صدر جدول بعنوان امن ترین شهر دنیا می باشد.

این آمار بسیار معتبر بوده و واحد اطلاعات اکونومیست ک در زمینه تحقیق و پژوهش ، پیش‌بینی ، تحلیل و مشاوره‌های اقتصادی تخصص و اعتبار ویژه ای دارد.

توکیو امن ترین شهر دنیا و شهر ابوظبی امارات متحده عربی امن ترین شهر در خاورمیانه منتخب گردیده اند و ابوظبی در دنیا رتبه 25 ام را بخود اختصاص داده است.باید این را هم بگوییم که ابوظبی یگانه شهری خاورمیانه می باشد که توانسته در نیمه نخست این فهرست جای بگیرد و شهر های دوحه در رتبه ۲۹ و ریاض در رتبه ۴۶ قرار دارند.

در مورد توکیو و این که در صدر جدول قرار دارد باید گفت به عنوان یک شهر بسیار پر جمعیت  و متراکم واقعا جای تحسین دارد.طبق آمار تا سال 2014 میلادی این شهر بیش از 13 میلیون جمعیت را در خود دارد. پس از شهر توکیو شهر های زیر بعنوان امن ترین شهر های دنیا می باشند : سنگاپور ، اوساکا ، استکهلم ، آمستردام ، سیدنی ، زوریخ ، تورنتو ، ملبورن ، نیویورک

حال بپردازیم به خاورمیانه خودمان  و دیگر شهر ها با رتبه نا خوشایند! و اینکه متاسفانه تهران در قعر جدول و در رتبه یکی مانده به آخر قرار دارد.

این رتبه ها عبارتند از استانبول با رتبه 41 ، دهلی 42 ، مشکو روسیه با رتبه 43 ، بمبئی 44 ، مکزیکو سیتی 45 ، ریاض 46 ، ژوهانسبورگ 47 ، هوشی مین 48 ، تهران 49 و جاکارتا اندونزی در رتبه 50 قرار دارند.

رتبه امنیت شهرهای خاورمیانه » نکته مهم

قرار گرفتن یک شهر در انتها جدول صرفا به این معنا نیست که آن شهر به قطع نا امن ترین شهر در دنیاست! در این انتخاب ها عوامل زیادی جز موارد گفته شده در اول مطلب دخیل هستند از جمله سوانح رانندگی ، تدابیر سازمان پلیس آن شهر ، سطح هزینه و خرج شهروندان و … نیز مد نظر بوده.

اما اینکه می گوییم رتبه ها قطعیت تام ندارند ، مهمترین دلیل آن عدم دسترسی یا دسترسی ناقص به اطلاعات یک شهر برای بررسی و آنالیز می باشد.

یزدان گشت سفیران ، متخصص در خدمات رزرواسیون پرواز ، تورهای خارجی، خدمات پیکاپ ویزا و وقت سفارت

» مشاهده تور های خارجی

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :