021-41454

درجه شهروندی در کانادا

درجه شهروندی در کانادا

درجه شهروندی در کانادا »

درجه شهروندی در کانادا

در قانون جدید شهروندی کشور کانادا ، دولت این کشور سه نوع شهروندی یا همان سیتیزن شیپی را معین نموده است و قبل بیان آن ها ، بهتر است معرفی بیشتر پیرامون تابعیت و اقامت در این کشور را بخصوص برای افراد با آشنایی کمتر بیان کنیم :

تقاوت اقامت دائم با تابعیت در کانادا

در کل افراد به سه صورت تابع یا شهروند کشور کانادا می شوند :

1: تولد در کانادا : از فوریه سال 1977 تا به امروز طبق قوانین هرکس که در کانادا متولد شود ، شهروند کانادا بحساب می آید.

2: تولد در خارج از کانادا : هر شخص که در خارج کانادا متولد شود اما حداقل یکی از والیدن او شهروند کانادایی باشند ، وی نیز شهروند کانادا بحساب می آید.

3: اگر فردی در قبل اقامت دائم کانادا را داشته باشد ، تحت برخی شرایط خاص می تواند شهروند کانادا شود.

حال این سه گروه شهروندی طبق قوانین قبل از 11 ژوئن 2015 میلادی ، از حقوق شهروندی یکسانی برخوردار بوده اند و تنها فرقش این بود که برای گروه سوم در صورت اثبات تقلب توسط وزیر مهاجرت این کشور ، حق شهروندی می توانست باطل شود و عملا تفاوت دیگری وجود نداشت اما بعد از تاریخ مذکور و با تفاوت هایی اعمال شده در قانون ، شرایط کمی فرق کردند :

درجه شهروندی در کانادا

شهروند درجه 1 : افرادی که که تنها شهروند کشور کانادا بوده و از طرفی امکان شهروندی کشور دیگری را ندارند که بیشترشان کسانی هستند که در خاک کانادا بمتولد شده اند و شهروند کشور دیگری نیستند و امکان اخذ شهروندی کشور دیگری را هم ندارند.

شهروندان درجه 2 :افرادی که قبل از 11 ژوئن 2015 برای دریافت حق تابعیت در کانادا اقدام نموده و قبل یا بعد این تاریخ شهروند این کشور شده اند و همچنین افراد متولد در خاک کانادا که شهروند کشور دیگه ای نیز هستند جز این دسته اند.

شهروندان درجه 3 : افرادی که بعد از تاریخ فوق برای شهروندی در کانادا اقدام نموده اند و شهروندی خود را بوسیله تولد در کانادا بدست نیاورده اند.

درجه شهروندی در کانادا و حق سلب آن ها

شهروندان درجه 1 : امکان سلب تابعیت از این شهروندان وجود ندارد و به عبارتی تحت هر شرایط ، شهروند این کشور باقی می مانند.

شهروندان درجه 2 : این دسته اگر مرتکب جرایم خاصی ( که اصولا جرایم مرتبط با امنیت ملی کانادا است) امکان سلب شهروندی شان وجود دارد.

شهروندان درجه 3 : علاوه بر محدودیت برای شهروندان درجه 2 ، این شهروندان باید قصد زندگی در کانادا را داشته باشند ، مگر آنکه بواسطه ازدواج و شغل های دولتی یا شغل در ارتش همسر خود مجبور به اقامت در کانادا باشند اما به عبارتی در حالت کلی آن ها از زمان اقدام تا اخذ شهروندی شان باید در کانادا ساکن باشد و حتی طبق شایعاتی می گویند که بعد از اخذ شهروندی همچنان بطور پیوسطه باید در کانادا بمانند.

وضعیت برای مهاجران ، ارزیابی و…

البته چگونگی  رسیدگی و ارزیابی اداره مهاجرت کانادا برای سلب شهروندی و بررسی خروج شهروندان درجه 3 مشخص نیست و به باور بسیاری ، اگر این دسته بمدت 180 روز از خاک کانادا خارج شوند ، شهروندیشان سلب خواهد شد اما چنین محدودیت و مهلتی در قانون نیامده است.

اما بطور دقیق باید گفت که شایعه گفته شده در بند بالا واقعا یک شایعه بوده و شرط زندگی در کانادا تنها تا موقع اخذ شهروندی صادق است و پس از آن شهروند آزاد به زندگی در هر کشوری می باشد و با این حساب تفاوتی بین نوع دوم و سوم شهروندی نمی ماند و تنها اینکه شهروندان درجه 3 باید تا زمان اخذ تابعیت شان در کانادا بمانند.

شرط زندگی در کانادا عملا تنها تا هنگام اخذ شهروندی است و پس از آن به دلیل منشور حقوق بشر کانادا این گروه از شهروندان (یعنی شهروندان درجه ۳)، عملا اجباری به زندگی در کانادا ندارند.

با توجه به این توضیحات، عملا در حال حاضر تفاوت خاصی بین درجه شهروندی در کانادا از نوع 2 و 3 باقی نمی ماند (بجز فرآیند شهروند شدن که در آن گروه سوم باید از هنگام تقاضای شهروندی تا هنگام اخذ شهروندی در کانادا زندگی کنند). ضمن تشکر از این دوست عزیز، چنانچه این نوشته شبهه ای در دل عزیزان انداخته است عذرخواهی می کنم.

» آژانس یزدان گشت سفیران ، خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا کانادا در سریع ترین زمان از آژانس یزدان گشت سفیران اینجا را کلیک کنید.

شماره تماس : 41454 – 021

مشاهده اطلاعات و پکیج ها تور کانادا

مطلب مرتبط :

فرهنگ مردم کانادا

مطالب مرتبط

هتل رادیسون رویال دبی هتلی 5 ستاره ، لوکس و مجلل واقع در منطقه شیخ زاید و در جوار مرکز تجارت شهر دبی امارات می باشد . این هتل در نزدیکی مرکز شهر و تنها در فاصله 15 دقیقه ای تا فرودگاه بین المللی شهر دبی فاصله دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :