021-41454

غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی

به یقین میتوان گفت که غذاهای ایتالیایی نزد همگان محبوب و معروف است و هر کسی که بقصد تور به این کشور سفر میکند،یقینا در ذهن خود تست غذاهای ایتالیایی را بخشی از برنامه گردشگری خود می داند و جالب اینجاست بدانید که در کنار تنوع بسیار وسیعی از نظر انواع غذا این کشور، بباید گفت که در هر بخش کشور تقریبا میتوان گفت که با انواع غذاهای ایتالیایی خاص همان منطقه مواجه می شوید،بعبارتی در شمال،مرکز و جنوب کشور در هر بخش تقریبا گونه ها غذاها ایتالیا فرق میکند و مخصوص به خود آن منطقه می باشد.

شاید بجرات بتوان گفت که معروف ترینِ غذاها ایتالیا که شهرتی نه در وسع این کشور،بلکه جهانی دارد، پیتزاهای ایتالیایی می باشد که احتمالا میدانید که طبق شواهد و مدارک تاریخی احتمالا اختراع پیتزا اولین بار به این کشور بر میگردد. یکی از معروف ترین پیتزاهای این کشور پیتزا مارگاریتا می باشد که به مناسبت بازدید ملکه مارگاریتا ،ملکه ایتالیا تهیه شده و جالب است بدانید این پیتزا از نظر طرح و رنگ ملیتِ پرچمِ این کشور را حفظ کرده است،بطوریکه رنگ قرمز با گوجه فرنگی،رنگ سفید با پنیر موتزارلا و رنگ سبز با سبزی ریحان در طرح آن مهیا شده است.

از دیگر پیتزا ها معروف این کشور، پیتزا (Pizza) است که یک قرص نان  که قبلا به آن پیچا در قبل می گفتند و پیشینه آن به دوره امپراطوری رم بر میگردد می باشد که یک قرص نرم خمیر همراه با روغن، موتزارلا که پنیر ویژه ایتالیایی است به علاوه چاشنی ها و ادویه ها متنوع در فر طبخ می شود.

و از دیگر پیتزاها بسیار محبوب و معروف ایتالیا نگذریم که چیزی نیست بنام پیتزا ناپلی که در قرن ۱۹ پادشاه ناپل، آن قدر از دست پخت دن دومنیکو تستا رضایتمند بود که به او لقب مسیو می دهد که فقط به آشپزهای سلطنتی داده می شده است.

حال اگر از بحث پیتزاها ایتالیا بگذریم، باید گفت که پاستا یا همان Pasta بقول معروف پای ثابت تمام غذاهای ایتالیایی می باشد و اسم این غذای ساده نامی کلی بوده و به غذاهایی که از آرد گندم درست می شوند اطلاق می گردد و جالب اینجاست که از نظر شکل و رنگ هایی که طبخ می شود میتواند متفاوت باشد و غذاهایی مانند ماکارونی و اسپاگتی جز دسته پاستا بحساب می آیند. پاستا با سس های متنوعی تهیه می گردد مانند  سس هایی مخلوط با گوجه فرنگی و تکه های کوچک گوشت گوساله، خوک و … گرفته تا سس هایی شامل ماهی و قارچ!!

در کل غذای روزانه در ایتالیا  سه نوبت است و صرف غذا در رستوران به طور معمول با پیش غذا به دنبال مقداری پاستا شروع شده (بعنوان پیش غذا) و غذای اصلی معمولا شامل ماهی یا گوشت می باشد و دسر هم معمولا با پنیر همراه است و  سالاد هم جز دسر های محبوب بعد غذا در ایتالیا است.

مردم ایتالیا برای صرف غذا،چه از بعد نوع غذا و چه از بعد آداب و رسوم اهمیت بسیار زیادی می دهند و این امر در مهمانی هایشان بسیار بیشتر بچشم می آید و صرف غذاها بصورت دورهمی و خانوادگی مخصوصا در تعطیلات بسیار رایج است که البته این سنت ها در راستا مسائل غرق شدن مردم در عصر جدید و جریاناتی که نیازی به توضیح ندارد در حال از بین رفتن است.مردم ایتالیا بطور معمول در ساعات بین یک و نیم تا دو ظهر ناهار صرف می کنند و ساعت حدودا 7:30 تا 8 نیز برای صرف شام صادق است

 

همانطور که اشاره کردیم ، در هر بخش کشور  با انواع غذاهای ایتالیایی خاص همان منطقه مواجه می شوید، منظور تفاوت هایی بصورت واضح در شمال،مرکز و جونب کشور! سبک آش|زی در شمال کشور بیشتر غذاهایی شامل تکه گوشت های بزرگ گوسفند و گوساله و حیواناتی شکاری را می توانید ببینید که معمولا همراه با قارچ های وحشی و ترافل های سفید می باشد. Costolette alla Milanese و Osso Buco دوتا از غذاها معروف شمال کشور هستند

غذاهای مرکزی کشور معمولا سبک تر و کم گوشت تر از غذاهای بخش های شمالی کشور است و بجای گوشت بیشتر سبزی های تازه و پنیر های ویژه و متنوع این کشور مشهود است. توسکانی ، Funghi Trifolati و Ravioli con Ricotta e Spinac  از غذاها معروف مرکزی کشور هستند.

در مناطق جنوبی کشور نظیر سیسیل و مولیس ، کالیبریا  و … در سلیقه های طبخ غذاهایشان از رب گوجه و سیر و اورگانو  بشدت استفاده می نمایند و غذاهایی سبک و خوش آب و رنگ می آفریند.

دیگر غذاها معروف ایتالیا

  • اسپاگتی : کهن ترین مدرک در مورد پخت آن به سال 1154 برمیگردد که همانند ماکارونی است منتها بسیار نازک تر با مخلفات مخصوص خود
  • موتزارلا : پنیری نرم که اسم آن از mozzare گرفته شده است.
  • تیرامیسو : یک شیرینی معروف ایتالیا
  • کاپاچینو: مخلوط قهوه اسپرسو بعمراه کف شیر که بیشتر با صبحانه صرف می گردد
  • اسپرسو : نوعی قهوه  غلیظ است که با عبور آب جوش با فشار زیاد از میان دانه های قهوه تهیه می گردد
  • ریزوتو :برنج آب پز+  قارچ، زعفران و غذاهای دریایی و …
  • لازانیه: از خمیر پهن ماکارونی تهیه می گردد -پیشینه آن به رم باستان بر میگردد.

آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران مجری مستقیم تورهای گردشگری اروپایی بخصوص کشور تور ایتالیا با در اختیار داشتن تیم کاری حرفه ای و مجرب از جمله پرسنل اجرایی متخصص در زمینه تورهای گردشگری ، بهترین امکانات رفاهی تور شما را با بهترین هتل ها فراهم می نماید و لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور ایتالیا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

2 پاسخ

  1. مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین من عاشق ایتالیا هستم فرهنگ و تمدن اصیل و پر باری و غذاهای لذیذ و خوشمزه ای داره خانه های قشنگ و بی نظیری هم دارن مخصوصا اجناس و کالاهای مناسبی پیدا میشه پارسال هم با تورشما رفتم ایتالیا خیلی خوب بود و خاطره شد

    1. سلام
      خوشحالم که راضی بودید
      بله وقت ایتالیا برایتان میکیریم تماس بگیرید با دفتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :