021-41454

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید

برج پیزادر شهر پیزا ایتالیا و در توسکانی واقع است.یکی از جذابیت های اصلی این برج ، جدا از معماری و زیبایی خاص آن ، کج بودن این برج است و بهمین علت در دنیا شهرت یافته است.البته باید گفت برج پیزا تنها برج کج در دنیا نیست اما معروف ترین برج کج در دنیا می  باشد. نام این برج به زبان ایتالیایی ، Torre pendente di Pisa می باشد.

این برج دارای ارتفاعی معادل با 55 متر و 86 سانتی متر می باشد و در بخش بلند تر آن ارتفاع به 56 متر و 67 سانتی متر می رسد و در کل وزنی معادل با 14500 تن دارد.این برج در مرور زمان تا به امروز به نشان اصلی شهر پیزا و حتی کشور ایتالیا تبدیل شد و در سال ۱۹۸۷ توسط یونسکو به میراث فرهنگی ملحق شد.

درباره برج پیزا ایتالیا بدانید ; تاریخچه

تاریح استارت بنا ساختن این برج در تاریخ 1173 میلاد و در نهم ماه اگوست ثبت شده است و بنا بر گفته ها و شواهد ، آن زمان ، اشرافیان و مردم ثروتمند ایتالیا از روی حس رقابت با هم ، مشهورترین و مجرب ترین معماران و افراد اهل هنر را برای بنا شاهکارهای مختلف معماری مامور می کردند و در قرن 12 مردم شهر پیزا تصمیم می  گیرند تا کلیساس شهرشان یک برج هم داشته باشد پس جرقه ساخت این برج زده شد و بعد از حفر پایه های برج ، یک معمار مجرب بنام دیوتیسالوی مسئول ساخت این برج گردید و ساخت برج به جریان افتاد اما بعد چند سال و در زمانی که برج بنا گردید و تنها 3 طبقه آخر مانده بود ، این برج کج بودنش را در جهت جنوب شرقی نشان داد و بعد این قضیه ، پروسه بنای این برج بمدت تقریبا یک قرن متوقف گردید ، تا جایی که در سال 1234 میلاد از “پیزانو” که معماری دیگر بود درخواست شده بود تا ساخت برج را به اتمام برساند و وی چهارمین سقف بنا را به پایان رساند و آن را نیمه تمام گذارد و چهار طبقه بعدی آن با همان تمایل به خمیدگی به پایان رسید. مهندسین در آن زمان برای آنکه بتوانند کجی این برج را جبران کنند یک طرف از طبقات آن را از طرف دیگر بلندتر بنا کردند اما باعث شد که برج به طرف دیگری خم شود. سپس معمار دیگری رشته کار را بدست گرفت قوسهای برج را در نزدیک مرکز ثقل نصب کرد و این برج با وجود خمیدگی 6.3 درجه ، در برابر نیروی گرانش استقامت خود را حفظ نمود.بیشترین علت کجی برج و بیشتر شدن میزان انحراف ، بخاطر نوع زمین که دارای خاکی اسفنجی  در زیر این بنا است ، بوده و بعد با نصب یکی لوستری بزرگ به وزن 1200 کبلوگرم ، این قضیه شدت بیشتری گرفت تا جایی که تا همین امروز معماران در این فکر هستند که بازوهای مقاومتی بر روی آن برای حفظ قدرت نگاهدارنده آن تعبیه نمایند.در سال 1350 میلاد و پس از صد و هفتاد و شش سال از استارت خوردن معماری این برج ف سرانجام روند ساخت این برج به اتمام رسید و آنچه که باقی ماند برجی بسیار زیبا با ارتفاع 56.7 متر با تعداد 7 ناقوس در بالای آن است و حال که از آن زمان بیش از 7 قرن می گذرد ، این انحراف مدام در حال افزایش بوده تا جایی که امروزه میزان انحراف آن به 2.4 متر از محور اصلی اش رسیده است.جالب اینجاست که هفت ناقوس در بالای این برج بدلیل خطر ریزش و وخیم تر شدن اوضاع ، به صدا در نیمده اند! زمین این برج  از شن و ماسه و رس آبرفتی تشکیل شده که شصت درصد آن را آب تشکیل داده است ، بعبارتی بنای برج در واقع بر یک زمین باتلاقی ساخته شده‌است.اما جالب اینجاست که در خلال جنگ جهانی دوم و با انفجار بیش از یک هزار بمب در این شهر و بدنبال آن بوجود آمدن حدود 100 زلزله قوی و ضعیف در این منطقه، این برج زمین نخورده و هنوز استقامت خود را دارد و تنها در طول این چند قرن روند خم شدن آن ادامه داشت. برج پیزا در سال ۲٫۵ سانتیمتر به سمت زمین کج می گردد و پیشبینی شده است که به احتمال زیاد این برج تا ۸۰ سال دیگر سقوط خواهد کرد و با وجود این همه بحران ، اگر میبینید که این برج هنوز پا برجاست بخاطر این است که هنوز از مرکز ثقل خود خارج نگردیده است.

در سال 1990 ، بازدید از این برج توسط توریست ها متوقف شد آن هم بخاطر خطر ریزش برج ! اما در سال 2001 و بدنبال برطرف کردن میزان کمی از انحراف آن ، دوباره بازدید از این برج توسط توریست ها ادامه یافت.

برای مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط :

جاذبه های توریستی ایتالیا

درباره کولوسئوم ایتالیا،از عجایب هفتگانه جهان

اطلاعات کلی ایتالیا

مطالب مرتبط

هتل توپکاپی پالاس آنتالیا ترکیه,امکانات هتل توپکاپی پالاس آنتالیا,تصاویر هتل توپکاپی پالاس آنتالیا,هتل WOW Topkapi Palace ,اطلاعات هتل توپکاپی پالاس آنتالیا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :