021-41454

حمل و نقل در کانادا

حمل و نقل در کانادا

حمل و نقل در کانادا

شرکت راه آهن کانادا سالانه مسئولیت جا به جایی حدود 4 میلیون نفر را دارد و در حدود 90 درصد حمل و نقل راه آهن بر روی مسیر سراسری که سواحل شرقی کشور را به سواحل غربی و اقیانوس آرام متصل می‌کند قرار دارد. ده درصد بقیه هم در مناطق شهری واقع شده است.

قطارهای کانادا امکانات مختلفی دارند آن ها شیک و لوکس هستند و دارای واگن‌هایی با پنجره‌های بزرگ و چشم انداز فوق العاده می باشند هم چنین  واگن غذاخوری، و دوش آب گرم دارند.

شرکت راه آهن هم چنین تمام تلاش خود را با کار می گیرد تا امکانات خود را به روز کند تا رفاه کاربران افزایش یابد.

مسافرت با قطار مزایای بسیاری دارد از جمله این که فرصتی را برای شما فراهم می اورد که بتونید در ارامش از مناظر زیبای طبیعت لذت ببرید و روزنامه بخوانید  و از بهترین چشم انداز های کانادا استفاده کنید.

بعضی از قطار ها آهسته حرکت می کنند تا فرصت یک سفر لذت بخش را از شما نگیرند و بتوانید به دور از دغدغه های روزمره از طبیعت لذت ببرید.

در شهر کانادا و اطراف ان اتوبوس های بسیاری وجود دارد که در طول شبانه روز به فعالیت می پردازند اگرچه در سال های اخیر جذابیت های سفر با اتوبوس کاهش یافته است ولی همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

این اتوبوسها ارزان ترین وسیله حمل و نقل برای مسافرتهای بین شهری و نیز سفر به آمریکا هستند. همچنین این وسیله رفت و آمد همچنان به حیات خود ادامه داده و حتی پیشرفتهایی نیز کرده است.

 

وسایل نقلیه متنوع

ترمینال‌های اتوبوسرانی دارای خدمات مختلفی مانند رستوران، آژانس مسافرتی خدمات حمل بار، فروش بلیط، سرویس‌های بهداشتی، و قفسه‌های قفل‌دار برای نگهداری موقت بار و وسایل شخصی و کافه های مختلف برای ارائه موارد جزیی مثل چای و قهوه هستند.

کانادا کشوری پهناور و وسیع می باشد که بین هر دو استان آن فاصله ی زیادی وجود دارد؛ لذا حمل و نقل در کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است که دولت کاناد به این مهم با دقت و مدیریت عالی پرداخته است تا بتواند سبب اسایش بیشتر شهروندان و مسافرانی شود که به کشور کانادا می آیند.

در شهر های کانادا برای رفت و امد داخل شهری از شبکه های حمل و نقل عمومی به خصوص و ویژه از خطوط مترو میتوانید استفاده کنید . رفت و امدی سریع و آسان که هزینه ای کم برایتان خواهد داشت.بلیط تک سفره مترو در کانادا سه دلار تنها قیمت دارد و با توجه به سرعت و طی مسیری که میکند بسیار به صرفه است.

حمل و نقل در کانادا از طریق سیستم خط آهن نیز ممکن است VIA RAIL که در سر تاسر کانادا گسترده است امکان سفر به هر شهر کانادا را برایتان محیا میکند ضمن انکه هنگام سفر از مناظر بی نظیر و طبیعت شگفت انگیز کانادا نیز بهره می برید.

اگر چه این شیوه سفر چندان ارزان نیست اما دلنشین و منحصر به فرد می باشد.چند شرکت در کانادا حضور دارند که خدماتی برای سفر و طی مسیر های طولانی با اتوبوس می دهند مانند شرکت های Red Arrow و Greyhound که با توجه به اینکه ارزان هستند خیلی راحت نیست سفر با آنها.

اگر میخواهید به مقصدی خاص بروید و چند روز در آنجا مقیم شوید کرایه ماشین با هزینه ی ۳۵ تا ۸۰ دلار به صرفه تر و راحت تر می باشد.

حمل و نقل در تورنتو

    • در تمام مناطق تورنتو تاکسی رانی فعال است تاکسی ها مشابه اژانس ها در ایران هستند که گروهی از مسافر را جا به جا می کنند اما ممکن است هزینه تاکسی برایتان بالا باشد مثلا مجبور شوید برای یک سفر درون شهری کوتاه مبلغی در حدود 30دلار بپردازید اغلب تاکسی ها تاکسی متر دارند اما بعضا ممکن است نیاز باشد که با راننده برای نرخ کرایه به توافق برسید

در کانادا خدمات بسیاری برای افراد معلول و سالخورده وجود دارد تمام اتوبوس های کانادا سرویس هایی مخصوص افراد سالخورده و معلول دارد هم چنین یکسری اتوبوس های مخصوصی وجود دارد که افراد کم توان را از جلوی در خانه سوار میکند و به مقصد میرساند اما هزینه بلیت این سرویس ها تفاوتی با هزینه سرویس های عادی ندارد

هنگامی که از یک منطقه وارد منطقه دیگری میشوید اگر قرار باشد قطار یا اتوبوس را عوض کنید باید دوباره بلیت تهیه کنید اما در تورنتو کارت هایی فروخته می شود که از صبح دوشنبه تا دوشنبه هفته اینده اعتبار دارد و میتوانید با کمک این کارت از کلیه قطار ها اتوبوس ها مترو ها و قطار های برقی در مناطق میسی ساگا برمتون یورک استفاده کنید بدون ان که نیاز باشد هزینه اضافه تری بپردازید

حمل و نقل در منطقه پیل

    • در منطقه پیل دو خط اتوبوس رانی مجزا وجود دارد
  • دوچرخه
    • جا به جایی به وسیله دوچرخه یکی از راه های مرسوم حمل و نقل در کانادا است که در بسیاری از مرکز خرید اجاره داده میشود پارکینگ هایی برای دوچرخه ها وجود دارد.

لینک مرتبط:

مطالب مرتبط

هتل حیات ریجنسی دبی,امکانات هتل حیات ریجنسی دبی,تصاویر هتل حیات ریجنسی دبی,هتل hyatt regency دبی ,اطلاعات هتل حیات ریجنسی دبی

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :