021-41454

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا »

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا

بزرگترین شهر کانادا تورنتو نام دارد. از این شهر بزرگ معمولا به عنوان تورنتوی بزرگ  Greater Toronto Area  نام می برند زیرا که از ترکیب 4 منطقه به نام های منطقه دورام  Durham، یورک York، پیل Peel و هالتون Halton تشکیل شده است. اکثر ایرانیان در شهر مرکزی تورنتو و همینطور منطقه یورک زندگی می کنند.جمعیت این منطقه یعنی بخش مرکزی تورنتو تقریبا دو میلیون و ششصد هزار نفر می باشد.
اما جمعیت تورنتوی بزرگ نزدیک شش میلیون نفر است. تورنتوی بزرگ با وسعتی بیش از 7000 کیلومتر مربع  در زمینه مسأله حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو پیچیدگی های خاص خود را دارد.

حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا » تاکسیرانی

در تمام مناطق این شهر بزرگ تاکسی رانی فعال است. می توان گفت که چند شرکت خصوصی تاکسی ها را اداره می کنند. سیاست تاکسی ها بسیار متفاوت است. فعالیت تاکسی های تورنتو بیشتر شبیه آژانس های تهران است کنند، به عبارتی مسافر را از یک نقطه به نقطه دیگر جا به جا می کنند و معمولا تاکسی متر دارند.  هر چند مسافر و راننده می توانند بر سر قیمت به توافق برسند اما در کل کرایه تاکسی ها بسیار بالا می باشد و گاه برای یک مسیر کوتاه باید 30 دلار یا بیشتر پرداخت.  اما تاکسی های فرودگاه از قبل برای هر مسیر قیمت های معینی دارند که به ندرت از 50 دلار کمتر است.
حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا » روش های حمل نقل در مناطق مختلف  تورنتوی بزرگ
منطقه دورام » در این منطقه شرکت Durham Region Transit کار حمل و نقل مسافرین را به کمک اتوبوس به عهده دارد
منطقه یورک » سازمان اتوبوسرانی منطقه یورک York Region Transit نام دارد. اتوبوس های این سازمان وارد تورنتوی مرکزی هم می شوند معمولا تا ایستگاه فینچ که یک ایستگاه عمده حمل و نقل و مسافر و اولین ایستگاه اصلی ترین خط متروی تورنتو است .این اتوبوس ها در شهرهای منطقه یورک از جمله ریچموند هیل و مارکام و وان در تردد هستند.
منطقه پیل » دو خط اتوبوسرانی مجزا در منطقه پیل Peel فعالیت دارند.
اتوبوسرانی میسی ساگا
اتوبوسرانی برمتون

منطقه هالتون L  در هر بخش از این منطقه یک خط اتوبوس جداگانه فعال است :
– اتوبوسرانی برلینگتون
– اتوبوسرانی میلتون
– اتوبوسرانی اوکویل
حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا » نحوه ی جابه جایی بین مناطق مختلف تورنتوی بزرگ
بسته به منطقه ای که در آن قرار دارید برای جابه جایی بین شهرها و مناطق تورنتوی بزرگ  می توان از بین چند راهی که وجود دارد یکی را برگزید.
در ایستگاه های خاصی اتوبوس های دو منطقه مجاور وجود دارند که می توانید به راحتی با تعویض اتوبوس از یک منطقه به منطقه ای دیگر بروید.
وقتی از اتوبوس یا مترو یک منطقه به اتوبوس منطقه ای دیگر سوار می شود،  حتی اگر مسیر خود را عوض نکنید لازم است دوباره بلیت بخرید. خوشبختانه در بعضی مناطق تورنتوی بزرگ کارتی فروخته می شود که کارت گذر هفتگی تورنتوی بزرگ GTA Weekly Pass نام دارد. با کمک این کارت که از 12 صبح دوشنبه تا صبح دوشنبه هفته بعد معتبر است بدون آنکه نیازی به پرداخت پول اضافه  باشد می توانید از کلیه اتوبوس ها و متروها و قطارهای برقی مناطق تورنتوی مرکزی، میسی ساگا، برمتون و یورک استفاده کنید.
استفاده از سرویسی به نام Go Transit
این سرویس، سرویسی است که به کمک انواع اتوبوس Go Bus و قطارهای دو طبقه Go Train مسافران را بین مناطق مختلف تورنتوی بزرگ جابه جا می کنند. بعضی قطارها یا اتوبوس های این سرویس تا مناطقی خارج از تورنتو نظیر همیلتون Hamilton و کیچنر/واترلو Kitchener/Waterloo هم ایستگاه دارند. هزینه بلیط Go گرانتر است ولی برای کسانی که خارج از تورنتوی مرکزی زندگی می کنند ولی محل کارشان در تورنتو است روش مناسبی برای جابه جایی محسوب می شوند.
روش حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو کانادا
شرکت TTC یا The Toronto Transit Commission حمل و نقل عمومی اتوبوس Bus، مترو Subway و اتوبوس های برقی Street Car را به عهده دارد. خدمات  TTC به تورنتوی مرکزی محدود می شود. وقتی از TTC بلیت می خرید، هزینه یک مسیر را پرداخت می کنید. به عبارت دیگر در طول آن مسیر اگر از اتوبوسی به اتوبوس دیگر یا از مترو به اتوبوس و امثال آن جابه جا شوید نیاز به پرداخت مجدد بلیت  نیست فقط لازم است از قبل از راننده اتوبوس برگه انتقال Transfer بخواهید (اگر از مترو استفاده می کنید، برگه های انتقال توسط دستگاه هایی مستقر در ایستگاه های مترو ارائه می شود). در حال حاضر قیمت یک بلیت تکی برای یک فرد بزرگسال 3 دلار است ولی بلیت ها برای دانش آموزان و دانشجویان و افراد مسن با تخفیف فروخته می شوند. در ضمن اگر بلیت ها را به صورت دسته ای یا گذرهای روزانه و امثال آن  تهیه کنید، تخفیف می گیرید. برای  دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی TTC مراجعه فرمایید  لازم به ذکر است که به منظور حفظ امنیت مسافران برای باز شدن درب عقب  باید پس از این که راننده آن را آزاد کرد درب را هل داد تا باز شود.
توجه!!
همه اتوبوسرانی های شهری، سرویس هایی مخصوص افراد سالخورده Senior Citizens و معلول Handicapped ارائه می کنند. معمولاً اتوبوس های مخصوصی برای این افراد تدارک دیده شده که حتی آنها را مستقیم از درب منزلشان سوار می کنند و به محل مورد نظرشان می رسانند. این سرویسها ممکن است بر سر راه چند نفر را سوار کنند ولی به هر حال کار فرد نیازمند را به شدت آسان می کنند. هزینه بلیت این سرویس ها  معمولا مثل هزینه سرویس های عادی  می باشد.
در اتوبوس های عادی نیز پیش بینی های متعددی برای افراد نیازمند به عمل آمده که بتوانند به راحتی سوار و پیاده شوند یا در اتوبوس مستقر شوند.

تور کانادا ، مشاهده اطلاعات و پکیج ها ، قیمت ها و …

» آژانس مسافرتی یزدان گشت سفیران ، خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا و وقت سفارت کانادا شما را بصورت فوری و با مجوز حمل پاسپورت انجام می دهد.

برای دریافت خدمات پیکاپ ویزا کانادا در اسرع وقت از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت خدمات وقت سفارت کانادا  از آژانس یزدان گشت سفیران ، اینجا را کلیک کنید.

شماره تماس : 41454 – 021

مطالب مرتبط

هتل آرارات ایروان ارمنستان هتلی 4 ستاره و بسیار مجلل و زیبا در چند قدیمی میدان جمهوری ایروان و مرکز شهر قرار دارد و تنها فاصله 15 کیلومتر تا فرودگاه بین المللی زوارتنوتس کشور ارمنستان را دارد و در نزدیکی ایستگاه متروی آندرانیک قرار دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :