021-41454

حقایقی درباره واتیکان

حقایقی درباره واتیکان

حقایقی درباره واتیکان

حقایقی درباره واتیکان

حقایقی درباره واتیکان

واتیکان ، یک دولت شهر مستقل در ایتالیا است که در واقع یک کشور به حساب می آید که داری ساختار سیاسی و قدرت مستقل می باشد و با توجه به وسعت و جمعیت آن ، کوچکترین و کم جمعیت ترین کشور جهان است. مساحت واتیکان تنها 44 صدم کیلومتر مربع است که جمعیتی معادل با 824 نفر طبق آخرین آمار دارد.زبان مردم واتیکان ایتالیایی بوده  و همچنین مصوبات این شهربه زبان ایتالیایی منتشر می‌شود اما اسناد رسمی سریر مقدس به زبان لاتین است. نوع حکومت واتیکان پاپ سالاری است و دو شخص اول سیاسی این کشور یعنی رهبر پاپ و رئیس جمهور بترتیب عبارتند از : پاپ فرانسیس و جوزبه پرتلو (شخص اول در اداره واتیکان ، پاپ اعظم است که در بالاترین مسند قرار دارد و حق قانون‌گذاری ، قضاوت و اداره دولت به عهده وی می باشد و رئیس جمهور بیشتر نقشی همانند یک شهردار یا مدیر اجرایی دارد.)

از واتیکان گاها با نام سریر مقدس هم یاد می کنند اما واتیکان از سریر مقدس (حوزهٔ اسقف‌نشین واتیکان ) متفاوت است. واتیکان دولتی مستقل می باشد که در سال ۱۹۲۹ و بدنبال توافق مقامات سریر مقدس و بنیتو موسولینی نخست‌وزیر ایتالیا بنیان نهاده شد ولی  قدمت سریر مقدس به آغاز پیدایش مسیحیت می‌رسد.

واتیکان که کوچکترین ایالت خودمختار در اروپاست ، بر روی تپه‌ای به همین نام در شمال غرب شهر بزرگ رم ایتالیا واقع شده و دور تا دور آن دیوار کشی شده است که واتیکان و به خصوص پاپ اعظم را از خطر حملات خارجی حفاظت شود.

باید گفت که کشور واتیکان در تعیین بسیاری از موارد فرهنگی و سیاسیِ مذهب مسیحیت نقش بزرگی داشته و هر سال تعداد زیادی توریست ها و بازدید کننده ها تور ایتالیا از همه جای جهان از بازدید از واتیکان بهره می برند. همچنین کتابخانه بزرگ شهر و مجموعه‌ های با ارزش موزه واتیکان حاوی اطلاعات تاریخی بی همتایی است که به لحاظ علمی و فرهنگی دارای ارزش های فراوانی هستند.

حال که به معرفی کلی واتیکان پرداخته ایم ، جا دارد چندی از حقایقی درباره واتیکان را بصورت مختصر بگوییم:

واتیکان کوچکترین کشور جهان است که از نظر وسعت در واقع یک شهر است که در شهر دیگری قرار گرفته است! کمی گیج کننده به نظر می آید اما اگر به دید کشور به آن نگاه کنیم تنها کشوری است که تنها شامل یک شهر است.

طول شهر ۰.۶ مایل  و عرض آن ۰.۵ مایل است.

واتیکان با وجود اینکه بخشی از ایتالیا است،  کشوری مستقل با قدرت تام بحساب می آید اما این تصمیم گیری و در واقع تصویب لایحه با کشمکش های فراوانی روبه رو بوده است!

از شش ورودی شهر واتیکان ، فقط ورودی های دروازه‌ پیاتزا ، آکرو دله کمپانه  و ورودی موزه واتیکان و گالری‌ها برای عموم و توریست ها آزاد است.

واتیکان نیروهای مسلح ندارد و دفاع نظامی واتیکان بر عهده‌ ارتش ایتالیا است!

میزان سواد در کشور واتیکان بالاترین میزان است ، یعنی 100 درصد مردم!

بانک واتیکان تنها بانک در سرتاسر جهان است که از زبان لاتین استفاده می‌کند.

کشور واتیکان هیئت دیپلماتیکی به فرم مرسوم ندارد ، سیاست و روابط خارجی توسط سریر مقدس مدیریت و اداره می گردد.

واتیکان دارای واحد پلیس کچکی نیز هست اما درواتیکان زندانی وجود ندارد و تنها در واحد پلیس مذکور 3 سلول وجود دارد.

واتیکان هیچ فرودگاهی ندارد و تنها یک باند هلیکوپتر دارد.

واتیکان نیازمند واردات آب ، غذا ، برق ، گاز و سار مایحتاج است و خودکفا نمی باشد.

برای مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور ایتالیا کلیک نمایید.

مطالب مرتبط :

درباره کولوسئوم ایتالیا،از عجایب هفتگانه جهان

جاذبه های توریستی ایتالیا

مطالب مرتبط

شهر آنتالیا یکی از شهر های است که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است شهری پر طبیعت های زیبا ، اب و هوای عالی ، غذاهای خوشمزه ، ساحل زیبا است که توانسته طرفداران زیادی داشته باشد

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :