021-41454

جمعه سیاه در انگلیس

جمعه سیاه در انگلیس

جمعه سیاه در انگلیس

جمعه سیاه در انگلیس

اصطلاح جمعه سیاه در سال 1960 به مناسبت افتتاحیه فصل خرید کریسمس ابداع شد. ابتدا جمعه سیاه در کشورهای مسیحی بود ولی به سرعت به تمامی کشورهای پیشرفته راه پیدا کرد با این حال این جمعه مناسبت مذهبی ندارد. تاریخ مشخصی برای این جمعه در هر سال نداریم و نوعی قرار داد است و در واقع جمعه سیاه روز بعد از عید شکرگزاری در ایالات متحده (چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر) می باشد و امسال این روز مصادف است با 27 نوامبر.

از آنجایی که این روز را به عنوان روز آغاز خرید کریسمس در ایالات متحده در نظر گرفته اند، بیشتر فروشندگان خیلی زود ( و اخیرا در ساعات شب) فرشگاه خود را باز کرده و به ارائه ی تبلیغات فروش می پردازند. این روز به قدری اهمیت دارد که فروشگاه‌ها قبل از ساعت 4 صبح باز می‌کنند و مردم از همان زمان برای خرید به فروشگاه هجوم می‌آورند و باید تا قبل از آغاز شب خرید خود را انجام داده باشند. در این روز فروشنده ها محصولاتشان را با تخفیف بالایی به مردم می دهند، صبح زودتر به سر کار می روند و شب دیرتر بر می گردند و گاهی پیش آمده محصولی 1000  دلاری را به قیمت 5 دلار به فروش برسانند.

هجوم مردم به فروشگاه های انگلیس در امروز (جمعه ) در مقایسه با سال های گذشته که همراه با برخی درگیری ها بود، بسیار کمتر بوده است.
به نظر می رسد مهم ترین عامل این مساله ترغیب بیشتر مردم انگلیس به خرید اینترنتی و آنلاین از فروشگاه ها و نیز تدابیر در نظر گرفته شده توسط این فروشگاه از جمله شروع زودتر فروش های آنلاین خود در چارچوب حراج جمعه سیاه، بوده است.

جمعه سیاه را اولین بار فروشگاه الکترونیکی آمازون  از آمریکا وارد انگلیس کرد و امکان حراج اینترنتی فراهم امد

وقت سفارت انگلیس

پیکاپ ویزا انگلیس

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :