021-41454

جشن های کشور ترکیه

جشن های کشور ترکیه

جشن های کشور ترکیه »

جشن های کشور ترکیه

کشور ترکیه نیز مانند هر کشور دیگه دارای فرهنگ و تمدن ویژه خود بوده و همین باعث وجود جشن ها ، اعیاد ، مناسبت ها و … در تقویم این کشور شده اند ، جشن ها و مناسبت هایی که جنبه تاریخی و فرهنگی دارند و یا جشن هایی مدرن تر و نوپا هستند و یا برگرفته از فرهنگ غرب بدلیل تقویم میلادی شان می باشد.

جشن های کشور ترکیه

سال روز جمهوریت کشور ترکیه

روز 29 اکتبر هر سال در ترکیه جز تعطیلات رسمی می باشد که سال روز جمهوریت کشور ترکیه هست .

روز کودکان و روز حاکمیت ملی ترکیه

روز کودک در ترکیه

در تقویم این کشور  روز 23 ام آوریل جز تعطیلات رسمی است ، چرا که در تاریخ 23 آوریا سال 1920 اولین مجلس این کشور تشکیل گردید که مصادف با روز کودک نیز هست و بنابراین 23 آوریل روز تعطیل و روز کودکان + روز حاکمیت ملی کشور ترکیه محسوب می گردد.بسیار نیز جالب است که در این روز کودکان بر کرسی های حکومتی نشسته و تصمیماتی را به صورت نمادین برای کشور می گیرند!

سالروز تولد آتاترک

روز تولد آتاترک

این روز تعطیل رسمی بوده و مصادف با دهم نوامبر هر سال است که مردم در این روز جشن می گیرند و به آتاترک ادای احترام می کنند.آتاترک بنیانگذار دولت ترکیه بود و همچنین در امور نظامی استعداد فوق العاده و استراتژی بی نظیری داشت.

جشنواری بین المللی فیلم استانبول

جشنواره فیلم استانبول

در سال 1982 این جشنواره که اولین جشنواره فیلم این کشور است توسط یک سازمان غیر دولتی پایه گذاری گردیده و تا به امروز که بسیار برای صنعت فیلم و هنر این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و در این جشنواره طبیعتا مردم همگی یا حداقل دوست داران فیلم و هنر ، از این جشنواره با شرکت در آن استقبال می کنند.

جشن بزرگداشت مولانا

جشن بزرگداشت مولانا

در این جشن دراویشی با اجراها رقص ها و نمایش هایی جالب مرگ مولانا یا صوفی رومی را از قزن 13 ام بنوعی جشن می گیرند و البته جشن برای مرگ وی نیست و بلکه جشنی برای بزرگداشت این شخصیت می باشد.دراویش مراسم را با لباس هایی سفید ، کمربند یا شال مشکی و کلاه هایی مخروطی شکل اجرا می نمایند.این جشن بین تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر که این روز آخری به اوج خود میرسد برگزار می گردد چرا که معتقدند در این روز است که مولانا با خدا یکی می گردد.

ماه رمضان

کمی بر خلاف بسیاری از کشور های مسلمان دیگر ، ماه رمضان در این کشور حالتی جشن مانند دارد و تقریبا در تمام روزهای این ماه مردم در خیابان ها شادی می کنند و خدا را سپاس می دهند و بویژه در میادین و برخی خیابان های اصلی به مردم افطاری رایگان میدهند و بسیار این ماه را با شکوه برگزار می نمایند.

جشنواره اپرا و باله بین المللی آسپاندوس

جشن اپرا ترکیه

آسپاندوس که در فاصله چهل کیلومتری آنتالیا قرار دارد دارای آمفی تئاتر بزرگ و کهنی بوده که این جشن نه تنها نمایان گر تئاتر و اپرای ترکیه ای است بلکه به نوعی فرهنگ و تمدن این کشور را به رخ می کشد و این جشن از سال 1994 هر ساله برگزار می گردد.

دو تا از جشن های کشور ترکیه یعنی جشن سال نو میلادی و جشنواره گل لاله استانبول در دو لینک زیر بطور جداگانه و مفصل معرفی گردیده اند :

جشن سال نو میلادی در ترکیه

جشنواره گل لاله استانبول

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور آنتالیا

مشاهده اطلاعات پکیج ها یا رزرو تور استانبول

مشاهده اطلاعات  پکیج ها یا رزرو تور آنکارا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :