021-41454

تولید ناخالص داخلی ایتالیا

تولید ناخالص داخلی ایتالیا

تولید ناخالص داخلی ایتالیا

تولید ناخالص داخلی ایتالیا

تولید ناخالص داخلی یا GDP یکی از مقیاس‌های اندازه اقتصاد است که ارزش کل کالاها و خدمات نهایی تولید شده در کشور در یک بازه زمانی معین را با توجه به واحد پول اندازه‌گیری می‌کند.

در این تعریف منظور از کالاها و خدمات نهایی، کالا و خدماتی است که در انتهای زنجیر تولید قرار گرفته‌اند و خود آنها برای تولید و خدمات دیگر خریداری نمی‌شوند.

در این باره مرکز آمار ایتالیا اعلام کرد؛ فعالیت های اقتصادی محرمانه که اغلب با فرار از مالیات یا اقدامات غیرقانونی مربوط است، بخشی عمده از این آمارها را تشکیل می دهد و معادل حدود ۱۹۵ میلیارد یورو (۲۱۵ میلیارد دلار) از مجموع تولید ناخالص داخلی ایتالیا است.

ارزش فعالیت های غیرقانونی تجاری که بیشتر آن را مافیا اداره می کند، کمتر از 17 میلیارد یورو است که 11 میلیارد و 600 میلیون آن از طریق قاچاق مواد مخدر  به دست می آید.
براساس آمارها، سهم فعالیت های محرمانه اقتصادی از مجموع تولید ناخالص داخلی طی سال های بحران شدید اقتصادی یعنی ازسال 2011 تا 2014 از 12% به 13% افزایش یافته است.

همچنین شمار افرادی که به شکل غیرقانونی در ایتالیا کار می کردند، در همان مدت از 14% به 15% افزایش یافته است.

قوانین و مقررات محاسبه در اتحادیه اروپا از سال 2011 تغییر کرده و فعالیت های مجرمانه اقتصادی جزو مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو به حساب می آید وهنگامی که مرکز آمار ایتالیا این قواعد را به اجرا گذاشت، حجم اقتصاد ایتالیا به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

برای مقابله با این مشکلات ایتالیا در محاسبه تولید ناخالص داخلی امسال، فروش مواد مخدر غیرقانونی  را به حساب خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری  ایسنا، این اقدام نرخ رشد اقتصاد را کد این کشور را بالاتر خواهد برد و به تلاش  نخست وزیر ایتالیا برای رسیدن به اهداف کسری بودجه کمک می‌کند.

تور ایتالیا

 

نویسنده : یزدان گشت سفیران

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :