021-41454

تفاوت ویزا با پاسپورت

تفاوت ویزا با پاسپورت

تفاوت ویزا با پاسپورت

گذرنامه یا پاسپورت یکی از مدارک شناسایی رسمی است که از سوی دولت‌ برای شهروندان صادر می شود

وقتی   شما پاسپورت داشته باشید می توانید از ایران به کشور های دیگری که می خواهید سفر کنید

پس یکی از تفاوت های ویزا و پاسپورت در این جا آشکار می شود چون برای این که پاسپورت بگیرید اگر ایرانی هستید دولت ایران باید به شما اختیار بدهد اما اگر ویزا بخواهید کشور مقصد برایتان صادر می کند

در قدیم به گذرنامه «تذکره مرور» گفته می‌شد.

گذرنامه از یک سو مجوز خروج از کشور است که تابع سیاست داخلی آن کشور است.

شاید جالب باشد بدانید مردم بعضی کشورها مانند کره شمالی و در گذشته شهروندان کوبا و کشورهای بلوک شرق حق سفر به بیرون از کشور را نداشتند. از سوی دیگر، گذرنامه، تضمین کننده امنیت و حقوق مسافر در قلمرو دیگر کشورها به معنی پذیرش آن از سوی کشور مبدا است.

ویزا مدرکی است که ضمیمه گذرنامه شما می‌شود و نشان می‌دهد که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در سفارتخانه یا کنسولگری‌، درخواست شما مبنی بر ورود به کشور خود را بررسی و تشخیص داده است که شما دارای شرایطی هستید که می توانید متناسب با هدف خاص خود به کشور مقصد بروید.

توضیحات تکمیلی

گرفتن ویزا تضمین ورود به کشور مورد نظر نیست و افسران مهاجرت در مرزها می‌توانند از ورود مسافران به دلایل مختلف جلوگیری ‌کنند.

به طور معمول ویزا در مبادی ورودی هر کشوری، نشان‌ می‌دهد هدف سفر شما چیست، چه مدت در آن کشور اقامت خواهید کرد و آخرین مهلتی که برای ورود به کشور مورد نظر دارید، چه تاریخی حداکثر می تواند باشد

از تمامی صفحات گذرنامه و ویزا ۲ سری فتوکپی تهیه کرده و یکسری را در محل اقامت گذاشته و سری دیگر را همراه خود داشته باشید.

یزدان گشت سفیران,مرکز تخصصی وقت سفارت و پیکاپ ویزا جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر یزدان گشت تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :