021-41454

برج ملی کانادا (برج CN کانادا)

برج ملی کانادا

برج ملی کانادا (برج CN کانادا) »

برج ملی کانادا

برج سی ان یکی از بلند ترین برج های جهان است .این برج در مرکز شهر تورنتو قرار دارد و به عنوان نماد و سمبل  شهر تورنتو شناخته می شود. برج سی ان هر ساله گردشگران بسیاری از سرتاسر نقاط جهان به خود جذب می کند و به یک مرکز توریستی بزرگ تبدیل شده  است .رودخانه معروف و دیدنی اونتاریو در کنار این برج قرار دارد که باعث زیبایی بیشتر این برج می شود .

بعد از رشد اقتصادی شهر تورنتو و تبدیل شدن ساختمان های چوبی و کوتاه به برج های 50 الی 60  طبقه آنتن دهی در شهر تورنتو با مشکل مواجه شد و برای حل این مشکل مسولین این شهر در سال 1968 تصمیم گرفتند که یک برج نزدیک به سیصد متر ارتفاع در مرکز این شهر بنا کنند . و در اوایل از برج سی ان برای ارتباطات مورد استفاده قرار می گرفت .

برج سی ان یک برج خصوصی است این برج در زمان بهره برداری توجهات بسیاری را در زمینه جذب توریست و در زمینه ارتباطات به خود جلب نماید .

در راس برج سی ان فضاهای تفریحی و تجاری مختلفی قرار دارد . مکان های دیدنی مانند : کلوپ ها . سالن ورزشی . گالری های زیبا و متعدد و با توجه به ارتفاع  بسیار زیاد برج سی ان و قرار داشتن در مرکزی ترین نقطه شهر این برج به تمام نقاط و چشم انداز های شهر تورنتو اشراف دارد به همین جهت دوربین ها و تلسکوپ های بسیاری جهت مشاهده این چشم اندازها در قسمتی از این برج قرار دارد.

مشخصات برج سی ان تورنتو کانادا

در این برج برای جابجایی آسان تر و سریع بازدید کنندگان  در این برج 4 عدد آسانسور سریع السیر با توانایی جابجایی 1200 مسافر در ساعت پیش بینی شده است .

هر ساله تقریبا نزدیک به دو میلیون نفر از برج سی ان بازدید می کنند و برج تقریبا بیش از 40 میلیون دلار برای صاحبان آن در آمد ایجاد می کند .

بلیط بازدید از این برج 28 دلار است وقتی باز دید  کنندگان برای بازدید از برج سی ان وارد سراسری برج می شوند  در ابتدا آنها را به سمت اسانسور ها هدایت می کنند . در ارتفاع 342 متری بخشی از کف بتونی آن در سال 1994 برداشته شد و به جای آن برای دیدن زمین در زیر پای در ارتفاع 342 متری شیشه گذاشته شد .

اگر  بازدید کنندگان برای بازدید  به محل بازدید فوقانی برج سی ان  بروند وسعت دید بیشتری خواهند داشت و گفته می شود که زمانی که هوا کاملا صاف و عاری از ابر و گرد و غبار باشد می توانند تا 120 کیلو متر دورتر را ببینند. حتی از این ارتفاع می توانید مناظر طبیعی دریاچه انتاریو . تاسیسات کنار ساحل . جزیره مرکزی و حتی برج های بسیار زیبا شهر تورنتو را در هوای آبی و بدون گرد و غبار مشاهده کنند .

نام اولیه برج سی ان شبکه ی ارتباطی بوده و کانادایی ها آن را برج ملی کانادا می نامیدند اما مردم محلی صرفا این برج را با نام سی ان می شناسند .

طبقات برج ملی کانادا

برج سی ان شامل ۷ طبقه می باشد که طبقات آن به شرح زیر می باشد. این برج
طبقه اول:جهت انتقال امواج کوتاه
طبقه دوم:عرشه مشاهده فضای باز
طبقه سوم:عرشه مشاهده فضای بسته
طبقه چهارم :رستوران گردان که با سرعت ۱دور در عرض ۷۰ الی ۹۰ دقیقه گردش می کند.
طبقه پنجم :اطاق تلویزیون
طبقه ششم:اطاق رادیو FM
طبقه هفتم: اطاق های الکتریکی و مکانیکی

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور کانادا

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :