021-41454

انواع چای در استرالیا

انواع چای در استرالیا

انواع چای در استرالیا

انواع چای در استرالیا

چای یک نوشیدنی حاوی کافئین میباشد که با خیساندن بـرگـهـای گیاه کاملیا سیننس  در آب داغ تـهــیه میگردد. کشورهای عمده تولید کننده چای عـبــارتند از: چین، هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، کره، ســریلانکا، تایوان، ژاپن، استرالیا، آرژانتین، کنیا، اندونزی و نپال.

برگهای چای پس از چیدن مانند سیبی که در معرض هوا قرار میگیرد تغییر رنگ میدهد، خیلی سریع پژمرده شــده و اکسیده میگردند. علت آن تخمیر آنزیمی است که باعث تجزیه کلروفیل و آزاد شدن تانین برگهای چای می گــردد. چای به 4 گروه بر اساس درجه و مدت زمان اکسیداسیون برگ هـای چــای تـقسیم بندی می شود. در واقـــع رونــد

اکسیـداسیــون در هــر گــروه در مـــرحــله خاصی با خارج ساختن آب برگها توسط حرارت دادن متوقف میگردد.

– چای سیاه : روند تولید آن به این نحو می بـاشد که برگهای چای را پس از برداشت آن در دما و رطوبت کـنـتـرل شـــده رهــا می کنــنــد تــــا اکسید گردد. اکسـیـداسیـون در چای سبز قابل ملاحظه بوده و مدت آن 2 هفته تا یک ماه بطول می انجامد. سـپس برگـهای چای خشک می گــردند تا رونداکسیداسیون متوقف گردد.

چای سـیاه نـســبت به انواع دیگر کافئین بیشتری دارد بهـمین خاطر طعم آن قویتر می بـاشد. امــا بــر خلاف چای سبز، چای سیاه طعم خودرا پس از گذشت سالها از تاریخ تولید حفظ میکند. این نوع چای متداولترین و پر مصرف ترین نوع چای در دنیا میباشد.

روغن درخت چای  از خانواده  بومی درختچه ای از  استرالیا می‌باشد. از حدود 100 سال پیش در استرالیا به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضد عفونی کننده کاربرد فراوان داشته ولی درسالهای اخیر مورد توجه جهانی قرار گرفته است.

این روغن خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی دارد و هم چنین از ورود ویروس ها جلوگیری می کند روغن درخت چای تاثیر به سزایی در رفع اکنه دارد

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :