021-41454

اطلاعات شهر گیومری ارمنستان

اطلاعات شهر گیومری ارمنستان

اطلاعات شهر گیومری ارمنستان »

اطلاعات شهر گیومری ارمنستان

 

شهر گیومری یکی از شهر های کشور ارمنستان است.این شهر از نظر وسعت و جمعیت ، دومین شهر بزرگ کشور ارمنستان می باشد که در شمال غربی این کشور واقع می باشد و در شمال شهر ایروان و با فاصله 126 کیلومتری از آن واقع می باشد.طبق  آخرین آمار گرفته شده در سال 2012 ، گیومری 145929 نفر جمعیت دارد که نسبت به آمار سال 2001 حدود پنج هزار نفر کاهش جمعیت داشته است و این جمعیت در مساحت 21 مایل مربع این شهر مستقر هستند.گیومری سابقا نام های دیگری داشته که در طول تاریخ تغییر یافته است.نام اولیه این شهر در سال 401 قبل از میلاد کومایری بوده است که بنای این شهر به همان سال بر می گردد.سپس در میان سال های ض837 تا 1924 نام این شهر آلکساندراپول پوده است سپس در بین سال های 1924 تا 1990 که ارمنستان جزئی از جماهیر شوروی بوده است ، نام این شهر لنیناکان بوده است و در سال 1991 در نهایت و با استقلال ارمنستان از شوروی ، نام این شهر گیومری شده و امروزه هم با همین نام شناخته می گردد.

اطلاعات شهر گیومری » جغرافیا و آب و هوا

آب و هوا گیومری نیمه خشک و قاره ای می باشد و زمستان های این شهر بسیار سرد همراه با بارش های برف می باشد و این سرما ، کاهش دما را حتی به 41 درجه سلسیوس زیر صفر نیز می تواند برساند! و برعکس این قضیه در گیومری تابستان های گرمی را شاهد خواهید بود البته نسبتا گرم است و گرما می تواند دما را تا حد 36 درجه بالای صفر نیز بالا ببرد.در گیومری در سال میانگین بارشی معادل 500 میلی لیتر وجود دارد و آب و هوای این شهر بسیار مشابه با داکوتا شمالی و مینه‌ سوتا می باشد.

گیومری واقع در شمال ایروان و شمال غربی ارمنستان و در فاصله 126 کیلومتری از پایتخت قرار دارد.ارتفاع شهر گیومری 1550 متر از سطح دریا می باشد.این شهر در قسمت مرکزی از فلات شیراک قرار گرفته است.این فلات از طرف شرق با کوه های پامباک و از سمت جنوب با رشته کوه ها آتشفشانی آراگاتس محصور شده است.شهر گیومری در فاصله 196 کیلومتری از دریای سیاه قرار دارد.در اطراف این شهر ف منابع عظیمی از رس ، بازالت و توف وجود دارد.

اطلاعات شهر گیومری » اماکن مهم و دیدنی

گیومری تاریخ غنی و معماری منحصر بفرد دارد ، اگر چه که بعد از زمین لرزه سال 1988 بسیاری از بناها تاریخی اش تخریب شد یا اسیب دید اما همچنان شهریست پر است بنا ها تاریخی و فرهنگی .در طول قرن‌ ها گیومری بخاطر مدارس ، تئاتر و گوسان هیش «شهر داد و ستد و هنر» نامیده می شد.. در کل گیومری از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است و در زمینه های ورزشی ، ادبی و هنری ، معماری و سلیقه آشپزیحرف های زیادی برای گفتن دارد! چند مورد از اماکن مهم و مشهور تاریخی و فرهنگی گیومری از این قرار هستند :

  • منطقه تاریخی کومایری با بیش از هزاربنا متعلق به سده ها 18 و 19
  • دژ سیاه که دژی روسی است که در دهه 1830 بر تپه ای بنا شده است
  • کلیساهای گیومری از جمله مادر مقدس ، مسیح منجی ، صومعه مارماشن ، کلیسا جامع صلیب مقدس و ….
  • خانه-موزه خواهران آسلامازیان
  • میادین شهر از جمله میدان استقلال ، وارتانانتس ، شارل آزناوور ، گارگین نژده ، میدان ایستگاه راه‌آهن
  • پارک مرکزی گیومری
  • موزه های گیومری از جمله موزه سرگئی مرکورف ، موزه مهِر مکرتچیان ، موزه آوتیک ایساهاکیان ، موزه هوانس شیراز.

لیست هتل های ارمنستان جهت اقامت

مشاهده اطلاعات و پکیج ها تور ارمنستان

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :