021-41454

اطلاعات شهر بانکوک

اطلاعات شهر بانکوک

اطلاعات شهر بانکوک

اطلاعات شهر بانکوک 2

اطلاعات شهر بانکوک

شهر بانکوک که گاها با نام بانگکوک نیز شناخته می گردد پایتخت کشور تایلند است که در استان بانکوک واقع می باشد.بانکوک همچنین یکی از بزرگترین شهرهای این کشور با مساحت 1568 کیلومتر مربع می باشد و دارای 50 منطقه است.بانکوک در واقع مرکز تجاری تایلند است آن هم بدلیل بنادر متعدد ، خطوط راه آهن ، فرودگاه ها مراکز مهم تجاری و صنعتی ، واردات و صادرات ، ساخت و ساز ها و سرمایه گذاری های عظیم و …

بانکوک معمولا کلانشهر آن به علاوه حومه ها و اطراف آن حساب می شود که این مجموعه در کل جمعیت ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر را دارد و جمعیت خود شهر بدون در نظر گرفتن حومه ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر است. بانکوک (بانگکوک) نامی محلی بنام گرونگتیب نیز دارد که به معنای “شهر فرشتگان” می باشد و این شهر در سال 1728 میلادی  به دستور پادشاه وقت تایلند ، “رامای اول” بعنوان پایتخت این کشور برگزیده شد.شهر بانکوک از نظر موقعیت جغرافیایی در کرانه خاوری رود چائو فرایا و در نزدیک خلیج تایلند واقع گردیده است. واژه بانکوک بیشتر برای نام گذاری این شهر استفاده می شود و مردم محلی نام “بانگکوک” را برای یکی از مناطق این شهر استفاده می کنند.این شهر یکی از بزرگترین شهر های نیا و یکی از پر جنب و جوش ترین پایتخت های قاره آسیا می باشد.بانکوک در واقع شهری فرو رفته در میان معابد تاریخی ، هتل هایی مملو از هر نژاد و تمدن ، بازارهایی رنگارنگ و شب هایی نورانی و درخشان می باشد.بانکوک همچنین به علت داشتن بیش از ۴۰۰ معبد بودایی بی همتا در خود شهرت دارد. شهر بانکوک دارای آب و هوایی مرطوب و گرمسیری است که ناشی از بادهای موسمی آسیایی می باشد. این شهر دارای 3 فصل بارانی از ماه ژوئن تا اکتبر و فصل گرما از ماه مارس تا می دارد و فصلی خنک از ماه نوامبر تا ماه فوریهمی باشد. متوسط درجه حرارت سالانه آن 29 درجه سانتیگراد با متوسط درجه حرارت ماهانه از 35 درجه سانتیگراد در آپریل تا 26 درجه سانتیگراد در دسامبر است. زمان آن نیز 7 ساعت از زمان مبدا گرینویچ جلوتر است.

از زمان ساخت این شهر تا به امروز ، بانکوک افزون بر اینکه چهره ای کاملا مدرن با برج ها و  آسمان خراش های بلند و هتل های فوق العاده مجلل بخود دارد ، در عین حال همواره بافت سنتی و  قدیمی خود را نگه داشته است و خود این امر دلیلی برای توریستی بودن شهر بانکوک می باشد ، به عبارتی با سفر به این شهر ، یک در آمیختگی بسیار زیبا از مدرنیته و بافت سنتی در این شهر خواهید دید که بسیار جالب است.در این شهر با مواجهه با پیشرفت های بسیار آن ، مناطق گردشگری و در عین حال محیطی گرم و صمیمی و برخورد با مردمانی همواره در حال لبخند و شاد این شهر ، احساس غریبی نخواهید کرد و در کل این شهر یکی از مراکز اصلی گردشگری تور تایلند حساب می شود.رستوران های بسیار زیبا و بی نظیر ، هتل های عظیم و درجه یک این شهر ، مراکز خرید مدرن و متعدد و سایر اماکن بسیار دیدنی این شهر ، همان مواردی هستند که اگر به این کشور سفر کنید نمیخواهید بانکوک ندیده ، خاک این کشور را ترک نمایید! از میان این رستوران ها ، رستوران شناور بر رودخانه چائوپرایا و از میان این مراکز خرید ، بازار روی آب این شهر را هرگز از دست ندهید.

اطلاعات شهر بانکوک

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور بانکوک تایلند

مطالب مرتبط »

اطلاعات کامل شهر پوکت تایلند

اطلاعات شهر پاتایا

اطلاعات کلی تایلند

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :