021-41454

اطلاعات شهر ایروان

اطلاعات شهر ایروان

اطلاعات شهر ایروان

اطلاعات شهر ایروان

اطلاعات شهر ایروان

ایروان،شهر مجسمه ها و بسیار زیبا در دل ارمنستان و پایتخت این کشور است و همچنین بزرگترین شهر ارمنستان، ایروان است.ارتفاع ایروان از سطح دریا بین 900 تا 1300 متر بوده و مساحت آن 223 کیلومتر مربع است که جمعیتی معادل 1,201,539 را طبق سرشماری سال 1989 میلادی در خود جای داده بود و در حال حاضر ۱٬۱۰۷٬۸۰۰ نفر جمعیت دارد و با این تفاسیر جمعیت این شهر از سال 1989 رو به نزول بوده و از سال 2007 دوباره شروع به رشد کرد.این شهر بر دامنه کوه آرارات و بر کرانه رودخانه هرازدان برجاست و در کل آب و هوا معتدل و خوبی دارد.در جدول زیر اطلاعات کاملی از وضعیت آب و هوای این شهر را در ماه های مختلف سال می بینید.

آب و هوا ایروان

شهر ایروان قبلا تنها یک شهر کوچک بود و بعدا بعنوان پایتخت ارمنستان انتخاب شد و طولی نکشید که جمعیت آن بسرعت رشد نمود و از مرز یک میلیون گذشت.طبق آمار تا سال 2001 ، 98.6 درصد جمعیت این شهر ارمنی بوده اند و بقیه آذربایجانی و روس هستند و در حال حاضر شهریست مملو از مراکز مهم و اصلی در زمینه صنعتی، فرهنگی،گردشگری و علمی در منطقه قفقاز است.ایروان دارای خط های راه آهن گسترده‌ای است که از این شهر منشعب شده و یک خط مستقیم راه آهن به سلفیس گرجستان دارد.ایروان همچنین بنوعی مرکز بازرگانی و تجارت فراورده‌های کشاورزی نیز می باشد. از زمینه های فعال صنعتی و تجارتی ایروان می توان فلزات، ماشین‌ آلات، مواد شیمیایی، بافندگی ، مواد غذایی و پوشاک را نام برد.

ایروان دارای نظام تسهیلاتیِ آموزشی و فرهنگی خوبی است و دارای هشت دانشگاه، فرهنگستان ملی علوم ارمنستان،تعداد زیادی کتابخانه از جمله ماتناداران که مرکز دستنویسان است و موزه ی دولتی را دارد. دانشگاه پزشکی دولتی ایروان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ارمنستان می باشد اما اولین دانشگاه دولتی شهر ایروان در سال ۱۹۱۹ میلادی بنا گردید و دو سال بعدِ آن بشکل یک کالج فنی فعالیت خود را آغاز نمود.دانشگاه پزشکی ایروان در مراتب دکترا عمومی،تخصصی و در زیرشاخه های مختلف پزشکی رشته دارد.

 

اطلاعات شهر ایروان در گذشته

ایروان برای اولین بار توسط مردم ارامنه برگرفته شد.در بین جنگ های ایران و عثمانی در سال ۱۷۲۰ اکثریت جمعیت همچنان ارمنی بودند و بعد ترکیب جمعیتی شهر ایراوان زمین تا آسمان بهدلیل مجموعه ای از رویدادهای میان ایران ، روسیه و امپراطوری عثمانی دگرگون شد .در قرن ۱۹ ام میلادی اکثریت جمعیت مسلمانان شدند.تا قبل از پیوستن ارمنستان به شوروی سابق ، این شهر یک شهری چندریختی از نظر نژادی و فرهنگی شده بود که از ارامنه و تاتارهای قفقازی که در حال حاضر آذربایجان امروزی است متشکل بود. در زمان نسل کشی در ارمنستان، این کشور دو بخش غربی و شرقی داشت که غربی آن ترکیه امروزی است و بعد از نسل کشی اکثر ارامنه ها از ارمنستان غربی به ارمنستان شرقی رفتند. در بازه سال های ۱۹۲۱ و ۱۹۳۶ حدود چهل و دو هزار نفر از ارامنه را مردم عراق،ایران، ترکیه، یونان، سوریه، بلغارستان،فرانسه و سایر نژادها به شهر ایروانِ ارمنستان آمده بودند و در آن زمان ارمنستان بخشی از شوروی سابق بود.

 

مطالب مرتبط:

دیدنی های ارمنستان

درباره مردم ارمنستان

راهنمای سفر به ایروان

…………………………………………………………………..

جهت اطلاع از پکیج ها،هزینه ها و رزرو تور ویژه ارمنستان کلیک کنید

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :