021-41454

اشتغال در آلبرتا

اشتغال در آلبرتا

اشتغال در آلبرتا

آلبرتا یکی از استان های زیبا در کانادا محسوب می شود که همه ساله گردشگران بسار زیادی را به سمت خود می کشاند دمای هوا در البرتا از سایر نقاط سردسیر کانادا گرم تر است ضمن این که شاخص بیکاری در آن پایین تر از استان های دیگر می باشد و هم این که نرخ مالیات کم تر است و امید به زندگی مردم بالاتر است

پس از یک دهه رشد بالا هنوز این استان بیشتر تکیه بر صنعت انرژی دارد. این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم 275000 شغل جدید ایجاد کرده است. انتظار میرود با رشد فن آوری و بهره برداری از منابع نفتی در شمال استان این صنعت حتی بیشتر رشد کرده و فرصت های شغلی بیشتری بوجود آید.

باید دانست اقتصاد خوب این استان فقط به انرژی وابسته نیست. تولید در این استان در دهه اخیر به دو برابر افزایش یافته و نوآوری موجب شده تا آلبرتا به رقیبی اصلی در بازارهای جهانی مبدل گردد.

جنگلداری با درآمد بالغ بر 4 میلیار دلار دیگر صنعت مهم و اشتغال در آلبرتا محسوب می گردد. کشاورزی و دامداری نیز از دیگر صنایع مهم و سنتی استان به حساب می آیند.

 

اطلاعات تکمیلی

این استان به دلیل رشد خوب اقتصادی به محل مناسبی جهت یافتن شغلی مناسب مبدل شده است. نرخ بیکاری این استان (3.9 درصد ) کمتر از میانگین کانادا (6.8 درصد ) می باشد. وقتی این نرخ پایین بیکاری با رشد کم جمعیت همراه شود بدین معنی است که فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران در این استان بوجود می آید.

با وجود اینکه اخیراً تعداد زیادی از دارندگان اقامت دائم ساکن استانهای دیگر و حتی نیروی کار خارجی موقت در این استان مشغول به کار شده اند، همچنان نرخ بیکاری در آلبرتا در پایین ترین حد ممکن قرار دارد.

دو شهر ادمونتون (Edmonton) و کلگری (Calgary) همیشه در آمارهای بین المللی جز شهرهای ممتاز جهان هستند.

کانادا تخصص ما است:

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :