021-41454

چشم لندن

چشم لندن

چشم لندن

چشم لندن

سال 1999 آخرین سال قرن بیستم  بریتانیا نیز مانند سایر نقاط دنیای مسیحیت خود را برای شروع هزاره سوم میلادی آماده می کرد و رسانه ها و مطبوعات خبر از اتفاق خوشایندی در در بریتانیا را می دادند.

شهردار لندن برنامه های متعددی را در دست اقدام داشت، از جمله آنها احداث مجموعه تفریحی و فرهنگی “ملانیوم دُم” یا “گنبد هزاره”، “پل ملانیوم” بر روی رود تیمز، بازسازی میدان های تاریخی لندن، بازسازی پارک ها و باغ های تاریخی به خصوص باغ های “کیو گاردنز”، افتتاح “گالری تیت مدرن” و همچنین احداث چرخ و فلک “لندن آی” بود.چرخ و فلک لندن یکی از برنامه های بلند مدت هیجان انگیز بود

این پروژه ی بزرگ و جذاب توسط دیوید مارکز و گروهش طراحی شد. دیوید مارکز با طراحی این پروژه که به یکی از نقاط شاخص و نشانه های شهری  لندن تبدیل شد، به موفقیتی بزرگ در فعالیت های حرفه ای خود دست یافت.
ارتفاع این چرخ‌وفلک‌ حدود 46 متر است. شگفتی این چرخ‌وفلک‌ در این است که علاوه بر چرخش کلی، کابین های آن به سمت جلو و عقب نیز حرکت می کنند و این باعث وحشت مسافران می شود.
افرادی که برای گردش و تفریح به لندن می روند باید دست‌کم یک‌بار از چشم لندن بازدید کنند. این چرخ‌وفلک‌ 135 متر ارتفاع دارد و چهارمین سازه بلند لندن به شمار می رود. چشم لندن ‌ 32 کپسول و ظرفیت 800 نفر مسافر را دارد. 32 کپسول این چرخ‌وفلک‌ نماد 32 بخش شهر لندن است. در بالای این اسباب بازی بزرگ حدود 30 دقیقه از نمای 360 درجه شهر لندن لذت می برید و می توانید حتی قلعه وینزور در فاصله 40 کیلومتری را نیز مشاهده کنید.

این چرخ و فلک دارای پره هایی مانند دوچرخه بوده و فقط از یک سمت دارای تکیه گاه است. همه ی ۶۴ پره ی شعاعی از ترکیب کابل های پیش کشیده ساخته شده اند

وقت سفارت انگلیس

پیکاپ ویزا انگلیس

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :