021-41454

آب و هوای ایتالیا

اب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا

قسمت شمالی ایتالیا  رشته کوه های مملو از برف وجود دارد ولی قسمت جنوبی آن دارای آب و هوای گرم تری است. در واقع اب و هوای ایتالیا  متنوع می باشد.

درجه حرارت هوا در زمستان از شمال کشور در رشته کوهای آلپ تا جنوب آن در سواحل مدینترانه بسیار متفاوت است. به طور مثال هنگامی که در میلان درجه حرارت زیر صفر است، درجه هوای 20 درجه سانتی گراد را در پالرمو و سیسیلی خواهید داشت.

این تفاوت دما در تابستان کمتر حس می شود. تفاوت بسیار زیاد آب و هوایی بین مناطق ساحلی و مرکز کشور ایتالیا وجود دارد. که این اختلاف هنگام ارتفاع از سطح دریا محسوس تر می شود.

هرچند تفاوت های کمی از نظر آب و هوایی  بین قسمت های مختلف ایتالیا وجود دارد، آب و هوا در شهر رم و بخصوص در فلورانس و منطقه توسکانی معتدل است.

در تابستان ها مناطق ساحلی و دره ها از مناطق مرتفع گرم تر هستند. در تابستان ها احتمال گرما زدگی وجود دارد.

مناطق مرتفع در این فصل، آب و هوا قاره ایست. معمولا تابستانهای توسکانی، بخصوص در دره ها، بدون باران و بسیار گرم هستند. این مناطق ممکن است در فصل های بهار و پاییز کمی بارانی باشند ولی آب و هوای آن هنوز خشک و آفتابی است.

آب و هوای ایتالیا در زمستان

در زمستان، روزها معتدل و آفتابی است اما در شب ها هوا بسیار سرد می شود. ماه جولای گرم ترین ماه سال است و در آن درجه حرارت بسیار بالا میرسد.

ژانویه سرد ترین ماه سال است و درجه حرارت در مناطق ساحلی در حدود چند درجه زیر صفر است، البته در مناطق کوهستانی و مرتفع درجه حرارت کمتر خواهد بود. رشته کوه های شمالی ایتالیا ، همواره کوهنوردان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

آب و هوای بیشتر کشورهای اروپایی معتدل است و ایتالیا اب و هوایی معتدل و مدیترانه ای دارد. در فصل زمستان‌ اب و هوایی سرد و در تابستان‌ آب و هوای گرم دارد

دمای هوا در  مناطق جنوبی ایتالیا بسیار بیشتر از شمال ایتالیا گرمتر است. در شمال ایتالیا رشته کوه های الپ قرار دارد.

دمای هوا در جنوب ایتالیا حداقل به 10 درجه سانتی گراد می رسد. ماه مه تا سپتامبر هوا بسیار گرم تر است. در این فصل تمام ایتالیا گرم می باشد اما برخی از مناطق و شهرهای این کشور گرمای غیر قابل تحملی را دارند

گرمترین مناطق این کشور عبارت اند از: دشت‌ های امیلیا-رومانیا و ونتو و ناحیه توسکانی

آب و هوای ایتالیا در یک نگاه

  • ماه‌ های مه و ژوئن گرم‌ ترین ماه‌ های سال در این مناطق می باشند.
  • شمال ایتالیا در بیشتر ماه های سال سرد و برفی می باشد.
  • شهرهای میلان و تورین دارای زمستانی سرد و بادی هستند.
  • برخلاف این شهرها ، در این موقع از سال اب و هوای رم بسیار خوب و معتدل است.
  • نواحی شمالی مانند ترنتو، میلان، ونیز و تورین در زمستان اب و هوای سرد و مرطوب و در تابستان گرم و مرطوب است.
  • مناطق مرکزی از جمله رم، فلورانس، بولونیا در زمستان آب و هوایی نسبتاً معتدل دارد اما گاهی زمستان بسیار سرد و تابستان بسیار گرم می شود.
  • آب و هوای ایتالیا در مناطق جنوبی مانند ناپل و پوتنزا و جزایر سیسیل و ساردنی زمستانی معتدل و کم بارش و تابستان گرم و خشک دارند.
  • مرطوب‌ ترین ماه‌ های سال در ایتالیا ماه‌ های اکتبر و نوامبر می باشند.
  • بهتر است که از قبل اب و هوای ایتالیا را بررسی کنید و سپس برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

وقت سفارت شینگن

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :