021-41454

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول

استابول شهری محصور بین دریای سیاه و دریای مرمر روی تپه با تابستانهای شرجی و زمستانهای پر برف و باران بوده و بهترین وقت سفر فصل بهار و اوایل پاییز میباشد. استانبول واقع در میان دو تیکه میان اروپا و آسیا است.مردم استانبول متعصب بر ملیت و رهبرشان اتاتورک هستند و سراتاسر استانبول پر از پرچم قرمز رنگ ترکیه است.در این شهر پوشش و فرهنگ های مختلف، همه کنار یکدیگر زندگی می کنند و به عقیده و آیین یکدیگر احترام می گذارند. وقتی در مورد ترکیه صحبت میشود به یاد خرید کردن در ترکیه و در مراکز خرید استانبول می افتیم . شهری با چندین بازار رنگارنگ و تو در تو در! مراکز خرید استانبول چه سنتی و چه مراکز خرید مدرن آن، همگی زیبایی و اجناس متنوع بدرد بخوری دارد، از فرش های  دستباف ،سفالینه و صنایع دستی گرفته تا محصولات روز دنیای تکنولوژی

برای خرید پارچه و لباس، بهترین فروشگاه ها در خیابان استقلال . خیابان جمهوریت و خیابان روملی این شهر قرار دارند. همچنین مراکز خرید استانبول در منطقه تقسیم مالهای بزرگ چند طبقه با بهترین برند و مارکها است . جدیدترین لباس ها،جواهرات  و ار همه مهمتر حراجهایی حتی تا 70 % از بهترین برندها را میتوانید در آنجا پیدا کنید.
مراکز خرید استانبول همچون  آتاکوی گالریا در منطقه‌ی آتاکوی،رکز خرید کاروسل در منطقه‌ی باکیرکوی  ، فروم استانبول در بایرام پاشا،آک‌مرکز در منطقه‌ی اتیلر با تنوع و برند های مختلف همیشه مشتری ها و طرفداران خودشان را دارند.
خیابان استقلال اصلی ترین خیابان  استانبول است ، در اصل شانزلیزه ترکیه است و در آخر هفته ها قریب به 3 میلیون نفر در روز از این خیابان دیدین میکنند.

حال به معرفی چندی از مراکز خرید استانبول میپردازیم :

 

کانیون Kanyon

مرکز خرید کانیون

کانیون، مرکز خرید مشهور استانبول است با معماری بینظیر و سینمای کروی شکل که جدیدترین فیلم ها را به نمایش می گذارد. این مراکز خرید استانبول اجناس و مغازه های گرانقیمتی دارد و برندهایی اصیل همچون بانانا و ان تیلور فقط در این مرکز یافت میشود . مرکز خرید کانیون رستوران های لوکس اما گران و بی نظیری دارد.


ایستینیه پارک

ایستینیه پارک

یکی از مراکز خرید لوکس استانبول ایستینه پارک است و اجناس آن تقریبا گران هستند اما اجناس با قیمت مناسبتر هم در آن زیاد پیدا می شود و از نظر رستوران و غذا هم بسیار خوب است از رستوران های مک دونالد گرفته تا رستوران های ارائه دهنده غذاها اصیل ترکی بهمراه تنوعی از دسرها و شیرینی های فراوان! در انتها این مرکز بازاری هست که اگر در این مرکز خرید رفتید نباید آن را از دسست بدهید که بازاریست با معماری سنتی و بسیار زیبا که در آن بیشتر فراورده های خوراکی مانند گوشت،سبزیجات ،نان و پنیر موجود است.متاسفانه در نزدیک این مرکز خرید ایستگاه مترو موجود نیست.

 

Akmerkez

Akmerkez

آکمرکز از دیگر مراکز خرید استانبول است که در منطقه اتیلر این شهر قرار دارد.در این مرکز خرید انواع لباس های مردانه و زنانه و مخصوص کودکان،لوازم ورزشی،لوازم آرایشی،لوازم دفتری،لوازم الکترونیکی،اسباب بازی و … وجود دارد که در این مجموعه اکثر اجناس دارای مارک های معروف دنیا هستند.در این مرکز خرید نیز مجموعه ای از رستوران های متنوع وجود دارد.این مرکز خرید در سال 1995 بعنوان مرکز خرید اروپا و در سال 96 بعنوان مرکز خرید جهانی انتخاب شده است و اکثر هتل های اطراف این مرکز خرید، دارای ترنسفر رایگان به این مرکز خرید و همچنین از این مرکز به هتل مورد نظر دارند.از نظر قیمت نیز در این مرکز خرید می توانید خرید خوب و بصرفه از لحاظ اقتصادی داشته باشید.

 

Forum Istanbul

Forum Istanbul

فروم از دیگر مراکز خرید در استانبول می باشد و اگرچه یکم دور است اما از نظر قیمت و بصرفه بودن از نظر اقتصادی بسیار مرکز خرید مناسبی است.از دیگر مزایای این مرکز خرید محیط زیبا و سرگرم کننده را برای کودکان می توان گفت که در آن ژوراستیک پارک و یک آکواریوم بزرگ دارای جانوارن متنوع و بی نظیر دریایی وجود دارد.همچنین بزرگ ترین فروشگاه برند H&M و بسیاری از برند های دیگر در این مکان هستند و همچنین نمایندگی برند ایکیا دارای ساختمانی بزرگ در کنار این مرکز خرید می باشد. 

 

مرکز خرید Marmara

Marmara
مرکز خرید مارمارا از دیگر مراکز خرید استانبول و مشهور در این شهر می باشد که شامل لوازم خانگی از مشهورترین برند های دنیا می باشد و از نظر قیمتی دارای تنوع بسیار وسیعی می باشد.همچنین باید گفت که بزرگترین فروشگاه C&A و برند گپ GAP نیز در این مرکز خرید قرار دارند.

 

Olivium

Olivium (2)

این مرکز خرید یک مجموعه مدرن و عظیم تجاری بوده که در محله زیتون بورنو استانبول واقع می باشد که دارای یکصد و هجده مغازه بوده و بسیاری از اجناس مارک دار آن به نسبت دیگر مراکز خرید ارزانتر هستند بخصوص پوشاکی که فصل آن ها گذشته را می توانید با تخفیفی فوق العاده خریداری نمایید.این مجموعه دارای رستوران ها و کافه تریا ها مختلف،سالن بولینگ،سالن سینما و تئاتر و … می باشد.
مرکز خرید جواهر (Cevahir)

Cevahir
Cevahir یا جواهر از دیگر مراکز خرید استانبول است که بسیار بزرگ بوده و در مرکز این شهر واقع است و همچنین اجناس آن طیف قیمت های بسیار مناسبی را داراست و مملوست از مغازه های لباس و اسباب بازی فروشی.البته بخاطر بزرگی و نحوه معماری یکم گمراه کننده است اما در آنجا نقشه ها بسیاری وجود دارد که تردد در آن را آسان می کند و همچنین بخاطر موقعیت بسیار خوب در استانبول دسترسی به آن بسیار اسان می باشد.

Metro City

Metro City
مترو سیتی مرکز خریدیست با اجناس مختلف و قیمت های بسیار مناسب اما بنسبت کمی ساده تر.در آن مغازه ایست که فقط مخصوص اسکندریان است که اگر غذای آن را تست کنید حتما دوباره به آنجا باز خواهید گشت.

 

Carrefour Haramidere Shopping Mall

Carrefour Haramidere Shopping Mall

این مرکز خرید بخشی از فروشگاه های زنجیره ای فرانسوی،کارفور هستند و در آن شیر مرغ و انواع محصولات متنوع لبنی پیدا می گردد و همچنین دارای یک پارک تفریحی مخصوص کودکان نیز می باشد و این مجموعه در مجموع 38 فروشگاه دارد.

 

Istiklal Caddesi

Istiklal Caddesi

شاید بتوان خیابان استقلال در استانبول را مشهورترین و پر هیاهو ترین خیابان این شهر نامید و خیابانیست بسیار بزرگ که در همه جای آن مغازه ها و همچنین رستوران ها و کافه های بسیار متنوع و زیبایی وجود دارد.در انتها این خیابان بخشیست مخصوص فروش ساز های قدیمی،تابلو های نقاشی و لباس های دست دوز بسیار خوش رنگ و زیبا که این بخش خیابان را بسیار دیدنی می نماید.همچنین تقریبا در کل امتداد این خیابان پر است از دست فروشان غذاهای آماد و بخصوص غذاهای دریایی که تجربه بسیار بی نظیری را در هنگام خرید کردن و در عین حال غذا سفارش دادن را به شما می دهد.

 

Baghdad Caddesi

Baghdad Caddesi

خیابان بغداد به نسبت سایر مراکز خرید و خیابان های مشهور این شهر از نقاط توریستی آن دور است و در بخش آسیایی این شهر قرار دارد اما واقعا ارزش طی کردن این مسیر را دارد زیرا اول آنکه ساختمان های آن از نظر معماری بسیار زیبا و خیره کننده هستند (مانند ساختمان بربری و بنتون) و هم در دو طرف سرتاسر این خیابان مملو است از مراکز خرید با اجناس بسیار لوکس و بی رقیب.دسترسی به این خیابان با دوملوش و اتوبوس از کادیکوی امکانپذیر می باشد.

 

بازار بزرگ استانبول Grand bazaar

Grand Bazaar

بازار بزرگ استانبول از نظر سبک و معماری تم بسیار سنتی دارد که این باز می گردد به سابقه تاریخی طویل این شهر،بطوریکه با رفتن به این بازار هم می توانید از اجناس آن بهره مند شوید و هم با مشاهده بناها،طرح های معماری و محصولا این بازار انگار به موزه فرهنگی رفته اید و این بازار آنقدر بزرگ است که برای مردم شناسی در استانبول به شما اطلاعات کافی می دهد! سیر تنوع محصولات در این مرکز خرید نیز گسترده است و در آن ارزان قیمت ترین لباس های چینی با کیفیت پایین تا اجناس تزیینی و دکور و فرش های بسیار گرانبها و زیبا پیدا می شود و بخصوص در این بازار صنایع دستی بیشتر به چشم می خورند و با چانه زدن می توانید اجناس را با قیمت خیلی کمتر حتی کمتر از نصف بهای اولیه می توانید خریداری کنید.دسترسی به این مکان از ترام های شهری این شهر بسادگی امکانپذیر است.

 

Spice Bazaar یا بازار ادویه استانبول

Spice Bazaar

همانطور که از نامش پیداست،این مجموعه بیشتر مختص فروش طیف وسیعی از ادویه جات است و از نظر تاریخچه ای باید گفت که مصری ها می آمدند و ادویه جات مشهور خود را در این بازار می فروختند و جز ادویه جات در آن انواع آجیل،روغن،شیرینی جات،انواع چای،سبزی های معطر،میوه های خشک و … را می توانید ببینید.همچنین در آن بسیاری از ادویه جات کم یاب و گرانبهایی را می توانید خریداری کنید البته باید مواظب هم باشید زیرا در این مکان یکسری فروشنده ها ادویه هایی که در خیلی جاهای دیگر در دسترس هستند را به قیمتی بسیار بیشتر حتی تا ده برابر گرانتر را به شما می فروشند! از دیگر اجناس این مجموعه (بغیر از اجناس خوراکی) می توان به فنجان ها،نعلبکی ها و استکان های بسیار زیبای چایی،وسایل حمام و آسیاب های کوچک اشاره نمود.همانند بازار بزرگ استانبول دسترسی به این مکان نیز از طریق ترام های شهری بسیار اسان می باشد.

 

یکشنبه بازار استانبول Cumartesi Bazar

Cumartesi Bazar

این مجموعه دارای حدود 400 دکه فروش اجناس است و اگر با چنین محیط هایی مملو از دست فروشان و هیاهویشان مشکلی ندارید رفتن به این بازار را برای خرید های مناسب و متنوع را حتما پیشنهاد می کنیم.دست فروشان این مرکز خرید هر روز از ساعت 6 صبح تا موقع غروب آفتاب از استانبول و سایر اماکن نزدیک به این بازار برای فروش اجناسشان می آیند.از میدان تقسیم استانبول تا این بازار با پیاده روی بیست دقیقه راه است.قیمت ها اجناس این مجموعه بنسبت مناسب و مقرون بصرفه هستند و در آن می توانید انواع کفش و لباس و پارچه را پیدا کنید.

برای اطلاعات،رزرو و هزینه ها تور استانبول کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

یک پاسخ

  1. مرسی از سایت خوبتون مطالب مفیدی دارین من عاشق استانبول هستم فرهنگ و تمدن اصیل و پر باری داره خانه های قشنگ و بی نظیری هم دارن مخصوصا اجناس و کالاهای ارزان مناسبی پیدا میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :