021-41454

ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا

ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا

ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا

ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا

ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا

در این مطلب به معرفی برخی از فرودگاه ها که در لیست فرودگاه های ترسناک جهان قرار گرفته اند می پردازیم.لیست زیر از از کمترین رتبه تا ترسناک ترین فرودگاه به ترتیب است.

فرودگاه بین‌المللی ملک فهد در عربستان

فرودگاه بین‌المللی ملک فهد

این فرودگاه به ظاهر عادی در دل بیابان قرار دارد و با 78 هزار متر مساحت بزرگترین فرودگاه جهان است ، اما آنچه که ترسناکش می کند که با فرود برا این باند ، از آنجا که بی انتها از طرفین است ، خلبان معمولا دچار ابهام در اول و آخر فرودگاه یا باند در هنگام فرود می شود

 

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون در نیوزلند

فرودگاه بین‌المللی ولینگتون

این فرودگاه بسیار زیبا ، دارای باند بسیار کوچکی است ، تا جایی که ثانیه ای تاخیر در هنگام فرود یا برخاستن ، فاجعه ببار می آورد!

 

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

در این فرودگاه همه چیز خوب است اما تصور کنید در فرودگاهی فرود می آیید که در آن تعداد بالایی خلبان تازه و کم تجربه مشغول هستند ، چرا که این فرودگاه پذیرای افراد نوکار که دوره های خلبانی و مشاغل مربوط به آن را می گذرانند ، می باشد.

 

فرودگاه نارسارسواق در گرینلند

فرودگاه نارسارسواق در گرینلند

این فرودگاه طبیعت زیبایی در اطراف خود دارد ، بخصوص برای رسیدن به آن ، پرواز از میان کوه ها برای مسافران هیجان انگیز است اما بدانید برای یک خلبان ، حتی حرفه ای ، عبور کردن از این کوه ها با فاصله واقعا کم از همدیگر هیجان انگیز نیست ، کابوس است!

 

فرودگاه بین‌المللی کانسای در ژاپن

فرودگاه بین‌المللی کانسای

این فرودگاه بدون شک یکی از شاهکارها سازه ای بشر است ، آنقدر هم بزرگ است که از فضا هم دیده می شود ، اما قرار گرفتن آن در منطقه زلزله خیز و دور تا دور آن دریا و ایجاد طوفان ها در این دریا ، آن را واقعا ترسناک می کند.

 

فرودگاه پارو در کشور بوتان

فرودگاه پارو

وجود این فرودگاه در دل کوه ها هیمالیا و ارتفاع 2400 متری از سطح دریا ، مشکلات تنفسی و تغییر در فشار هوا نرمال به بار می آورد و به مسافران قبل فرود باید قرص ضد اضطراب دهند!

 

فرودگاه کای تاک در چین

فرودگاه کای تاک در چین

این فرودگاه شاید بهتر بود در این لیست نباشد ، چرا که در رتبه یک بودن پیشکسوت بوده و بهمین دلیل در سال 1998 تعطیل شد! وزش باد های شدید ، محصور بودن فرودگاه در میان کوه ها و ساختمان ها و مهمتر از این ها ، فقط یک نگاهی به عکس بندازید.

 

 فرودگاه بارا در اسکاتلند

فرودگاه بارا در اسکاتلند

نیازی به شرح ندارد ، فقط بجای باند آسفالت ، در ساحل با کمی آب تنی هواپیما سفرتان ، فرود خواهید آمد.

 

فرودگاه کنگوناس در برزیل

فرودگاه کنگوناس در برزیل

بر خلاف استاندارد ها ، ساخت فرودگاه در محیطی تنگ و در بیخ گوش جمعیت و خانه ها و زمینی شیبدار

 

فرودگاه کورچول در فرانسه

فرودگاه کورچول در فرانسه

باند کوچک بطول 520 متر و ختم شدن آن به دره هیجان زیادی خواهد داشت!

 

فرودگاه بین‌المللی گیبرالتار در انگلیس

فرودگاه بین‌المللی گیبرالتار در انگلیس

این فرودگاه در تقاطع با یک خیابان عریض است ، البته اگرچه بصورت کامل کنترل می گردد و در هنگاف فرود و تیک آف حرکت ماشین ها متوقف می شود اما با این تقاسیر باز باید خودتان وضعیت را در هنگام فرود بر اینجا تصور کنید!

 

فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا در سن‌ مارتین

فرودگاه بین‌المللی پرنسس جولیانا در سن ‌مارتین

همانطور که میبینید ، هواپیما هنگام فرود از بالا سر مردم در ساحل با ارتفاع کمتر از 10 الی 20 متر عبور می کند ، طبیعتا علاوه بر مسافران ، مردم در ساحل نیز درگیر این هیجان هستند!

 

باند فرود یخی در قطب جنوب

این باند یخی در قطب جنوب برای فرود هواپیما و برای مرکز تحقیقاتی مک موردو در نظر گرفته شده است. اوج خطر آن در فصول گرمتر است که احتمال زیاد پس از فرود یخ ها بدلیل نازک شدن بشکند و به همین دلیل در فصول گرما پروازها موقتا کنسل می شود اما در فصول سر خطرات خودش را دارد.

 

فرودگاه چانگدو بانگدا در تبت

فرودگاه چانگدو بانگدا در تبت

در رتبه دوم ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا ، فرودگاه چانگو بانگدا قرار دارد. این فرودگاه واقع در چین و بر فراز تبت و در مرتفع ترین بخش آن یعنی هیمالیا قرار دارد. ارتفاع 4300 متری از سطح دریا در این فرودگاه علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی در مسافران ،  ممکن است باعث ایجاد نقص فنی در هواپیما شود.

 

فرودگاه خوانچو یوراسکین در دریای کاراییب

فرودگاه خوانچو یوراسکین

و در نهایت رتبه اول لیست  ترسناک ترین فرودگاه ها دنیا ، فرودگاه خوانچو یوراسکین جزیره سابا در دل دریای کاراییب بوده که باند آن تنها 400 متردارد و محصور بین کوه و دریا در محیطی تنگ و کوچک است و صحبت خطر ، در اشتباه ثانیه ای یا حتی کمتر پیش می آید!

مطلب مرتبط:

بدترین فرودگاه های جهان در ۲۰۱۵

عجیب ترین فرودگاه ها جهان

مطالب مرتبط

نام هتل : هتل میدتاون استانبول-Midtown Hotel Istanbul کیفیت هتل : 4 ستاره آدرس هتل :  Kocatepe, Lamartin Cd. No:13, 34437, Turkey موقعیت هتل :

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :