021-41454

اطلاعات کشور مالدیو

اطلاعات کشور مالدیو

اطلاعات کشور مالدیو

اطلاعات کشور مالدیو

اطلاعات کشور مالدیو

کشور جزیره ای مالدیو در اقیانوس هند و در جنوب غربی هند واقع می باشد و  کوتاهترین فاصله آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر می باشد. شهر ماله ، پایتخت این کشور است.مساحت این کشور 298 کیلومتر مربع بوده که جمعیتی معادل با ۳۲۸ هزار نفر را در خود جای داده  و پایتخت آن 104 هزار نفر جمعیت در خود جای داده است و این کشور با این تفاسیر کوچکترین و کم جمعیت ترین کشور آسیا می باشد.مالدیو هم چنین کم ارتفاع ترین کشور از طح دریا می باشد (بطور متوسط 1.5 متر از سطح دریا ) مردم این کشور به زبان دیوهی صحبت می کنند ، دیوهی زبانی هندواروپایی می باشد که به زبان سینهالی شباهت دارد.همچنین مردم این کشور هم با همین عنوان دیوهی نیز شناخته می شوند که این مردم دارای اصلیتی معمولا هندی – سری لانکایی هستند که رگه هایی از اعراب هم در ترکیب جمعیت آن ها دیده می شود. دیوهی ساختاری تغییر یافته از واژه دیبجات و دیباجات در زبان فارسی است. کشور مالدیو که سابقا تحت استعمار انگلیس بود ، در سال 1965 استقلال یافت.مردم مالدیو، ترکیبی از نژادهای سینهالی، دراویدی، آفریقایی و عرب هستند.

شهر ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر و در واقع قلب تجاری مالدیو بحساب می آید و مرز آبی با کشور سریلانکا دارد. نام ماله از واژه ماهالای اقتباس شده که در زبان سانسکریت «خانه بزرگ» معنی می دهد که در واقع به قصر پادشاه اشاره دارد. ماله مرکز همه فعالیت‌ های تجاری این کشور است که  چهار بخش دارد : هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی .همچنین این شهر دیدنی های بسیار زیادی دارد و همچنین دارای فرودگاه مدرنی است و در کل کشور مالدیو شهرت خاصی در زمینه توریست خیز بودن و گردشگری دارد که بیشتر از بعد غواصی و ایستگاه های بسیار غواصی آن مورد توجه است. برخی دیدنی های شهر ماله عبارتند از : مسجد جامع ، موزه ملی ، مقر مولی آگ ، مسجد قدیمی ، بازار ماهی و …

تاریخچه

بنا بر نظر مورخان ، مردم کشور مالدیو را یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی مسلمان کرده‌ است .از طرفی در سفرنامه ابن بطوطه نقل شده که فردی به اسم ابوالبرکات بربری از مراکش به آن محل رسیده بود  و مردم مالدیو را به دین اسلام فرا خواند.

در قدیم دریانوردان ایرانی و عرب به آن کشور دیباجات و دیبجات می گفتند. همچنین دریانوردان و بازرگانان عربی سال ها در بنادر این کشور پهلو می گرفتند و گاها به مالدیو جزایر پول می گفتند چرا که صدفی بنام “کوری” یا خز مهره که صدفی نرم تن و با ارزش است در مالدیو بسیار فراوان یافت می شد و برای این کشور حکم پول را داشت و حتی در قبل برخی بدلیل ریخته شدن این صدف ها از دریا به خشکی ها ، مالدیو را سرزمین جادو فرا می خواندند تا جایی که بر پول های این کشور ، نماد این صدف وجود دارد و در واقع بگونه ای نماد کشور مالدیو است.

اطلاعات کشور مالدیو : آب و هوا و جغرافیا

مجمع‌ الجزایر مالدیو بر فلات زیرآبی چاگوس-لاکادیو واقع شده است . مالدیو هیچ رودخانه ای ندارد و دارای 1192 جزیره مرجانی است که وسیع ترین جزیره آن دارای وسعت 5 کیلومتر مربع است.

مالدیو تپه ماهور و رودخانه‌ای ندارد.جزایر مالدیو در پهنه‌ آبی در حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربع پخش هستند ولی کل مساحت خشکی مالدیو تنها ۲۹۸ کیلومتر مربع است. از میان این تعداد جزایر ، ۲۰۰ عدد از جزیره‌ها مسکونی و ۸۸ جزیره دیگر دارای اقامتگاه‌ ها برای گردشگران و توریست ها می باشد.میانگین دمای این کشور 24 تا 33 درجه سانتی گراد و آن هم تحت تاثیر اقیانوس هند می باشد و اگرچه آب و هوای این کشور بشدت شرجی است اما باد های مداوم و خنک دریایی باعث اعتدال گرما و ربوطب می شوند.مالدیو کشوری دو فصل است ، فصل خشک و بارانی که فصل بارانی آن با طوفان و باد همراه بوده و از اواخر آوریل تا اواخر ماه اکتبر ادامه دارد.آب مراکز اقامتی به صورت لوله‌کشی بوده و غیر قابل نوشیدن هستند.

 

اطلاعات کشور مالدیو : سیاست

حکومت مالدیو جمهوری است و مالدیو عضو اتحادیه کشورهای همسود می‌باشد.همچنین این کشور پس از سال ها حکومت غیر دموکراتیک ، در سال 2008 برای اولین بار شاهد انتخابات آزاد بود که بدنبال آن نشید به ریاست جمهوری رسید، اما دولت او چندی بعد در اثر کودتای نظامی منحل شد.از نوامبر 2013 ، عبدالله یمین رهبر حزب ˈپیشروˈ 6 امین رئیس جمهور این کشور است. وی برادر ناتنی مامون عبدالقیوم، رئیس جمهور مستبد پیشین مالدیو است، بر پیروی از محافظه‌کاری مذهبی، تاکید کرده‌است. دین رسمی این کشور اسلام است که پیروی علنی و در ملا عام از ادیان دیگر جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.به غیر از این ، بسیاری از انتقادات بین المللی نسبت به مالدیو در راستا نقض حقوق بشر وجود دارد. از جمله دستگیری های غیر قانونی ، جمله شلاق زدن دختران نابالغی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند ، بدرفتاری شدید با کارگران مهاجر که یک سوم جمعیت مالدیو هستند و … همچنین دولت یمین ، قانون هایی را که به پیروان ادیان دیگر اجازه انجام فرایض دینی شان را می‌دهد، سخت تر کرده است.

 

اطلاعات کشور مالدیو : اقتصاد

مهمترین مبنع درآمد مالدیو  صنعت گردشگری است و بعد از آن صنعت شیلات و ماهی گیری دومین صنعت بزرگ این کشور است و حدود 20 درصد از نیروی کار این کشور به این حرفه مشغولند. در جزایر این کشور هتل‌ هایی بسیار زیبا و مدرن برای اقامت توریست ها ساخته شده است و  اکثر کارمندان آن از مهاجران کشورهای همسایه هستند.سران اقتصادی مالدیو تخمین زده اند که ۷۰ درصد اقتصاد و ۹۰ درصد ارز خارجی کشور را به طور غیر مستقیم گردشگران خارجی تامین می‌کنند.

اطلاعات کشور مالدیو : مذهب و فرهنگ 

اسلام دین رسمی این کشور بوده و مردم آن مردمی سنی و پایبند به دینشان هستند.پیروی در ملا عام از دین دیگری در این کشور ممنوع و جرم است که این دین از قرن 12 ام به این کشور آمده اما قبلتر از آن مردم مالدیو بودا بوده اند.  مصرف الکل برای مردم محلی منع قانونی دارد ولی کشتی‌های تفریحی مجاز به سرو الکل هستند و همچنین مسافران خارجی‌ می‌توانند در ماله الکل خریداری کنند اما اکثر مردم این کشور الکل مصرف نمی کنند و فقط کمی در قشر جوان جامعه دیده می شود.

فرهنگ این کشور بسیار زیاد تحت تاثیر فرهنگ کشورهای همسایه خود  (سریلانکا و هند) استا تغییر دین مردم این کشور از بودایی به اسلام در سده 12 شاهد تاثیر این دین و فرهنگ عربی بر فرهنگ و میراث این کشور هستیم.از ورزش های محبوب مردم این کشور می  توان به فوتبال : بای بالا ، والیبال ساحلی ، کریکت می باشد و از محصولات اصلی فرهنگی این کشور می  توان حصیر بافی ، خطاطی ، مجسمه ها چوبی ، قایق ها از جنس چوب نارگیل و … را نام برد.

خوراک و غذاهای مخصوص مالدیو
ماهی تن از پایه‌ های اصلی در اکثر غذاها مالدیو است.غذاها مالدیو اغلب گرم، تند و با ادویه‌ جات متنوع و بویژه نارگیل است و غذاهای سنتی آن ها از برنج، ماهی پاک کرده، لیمو ترش، چیلی و پیاز متشکل می باشد.برخی از غذاها معروف مالدیو عبارتند از : گارودیا ، ماس هونی ، فیهونو ماس ، هدیکا ، باجیا ، گولها ، کیمیا ، کولهی بورکیبا ، تلولی ماس و …

مشاهده اطلاعات ، پکیج ها یا رزرو تور مالدیو

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تماس آژانس :

گزیده‌ای از مطالب سایت :